View Single Post
Anonym bruker
""
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Jeg ble selv fratatt førerkortet i 6 mnd da jeg søkte hjelp for alkohol. Det visste jeg, så jeg utsatte det i nærmere 10 år. Jeg søkte ikke hjelp før både jobb og familie hang i en tynn tråd, det sosiale livet likeså. Og det ble jo akkurat som jeg hadde trodd, jeg spurte om å få antabus og noen å snakke med i prosessen, og da røk lappen siden jeg ikke var edruelig.
6 mnd senere fikk jeg den tilbake. Man kunne spart seg for å ta lappen når man bruker antabus, da kan man ikke drikke uansett. Jeg mistet jaktvåpnene mine også i samme rennet, inndratt pga edruelighet.

Jeg skjønner hvorfor reglene er som de er (på en måte) men det rammer noe voldsomt. En uønsket hendelse førte til at jeg søkte hjelp, jeg måtte. Hvis ikke hadde jeg drukket enda, og alt hadde skjært seg til slutt.

Det er en uting at man ikke skal tørre å være ærlig med legen sin. De som kommer for å få hjelp er ikke den største risikoen, problemet er heller de som av ulike grunner ikke får, eller vil ha, hjelp.
Vis hele sitatet...
Mista våpen også? Da jeg ble stoppa rusa, fant de piller, brennvinsapparat og steroider i bilen. Det ble razzia hjemme og de måtte trampe over hagla som lå på gulvet, men den fikk jeg behold. Aldri vært snakk om den heller.
Legen har heller aldri vurdert å ta den.