View Single Post
Sitat av Myoxocephalus Vis innlegg
Jeg skulle imidlertid gjerne vært flue på veggen når foredraget var ferdig og det var tid for spørsmål og diskusjon! Kritiske spørsmål fra kildekritisk ungdom ville formodentlig vist seg å være langt mindre velkomne enn siste slide tilsier...
Vis hele sitatet...
Ja, de ville faktisk fort risikere å bli stempla bare fordi de er kritiske til enkelte ting.

Husker jeg spurte jus læreren om hvorfor politiet drar ned til en kjenning i beste sendetid for å "sjekke om skiltene på bilen hans var fornyet" eller noe i den dur, hvorfor de da banker på og hvordan politiet kunne se i mørket, igjennom vinduet at han(en vi var i rettssaken til) var rusa, og dermed valgte å ta seg inn, og tilfeldigvis fant hekkere med både hasj og pulver, samt noe kokain og Eer.

Det hele virket rett og slett alt for beleilig til å være sant. Læreren mente jeg hadde et godt poeng, men først måtte jeg sitte å høre på noen ordentlige møkkakjerringer belære meg om at "hun syntes ikke politiet gjorde noe galt, så lenge de gjorde jobben sin som var å få tatt kriminelle".

Men de blikkene du får, og tanker andre gjør seg opp bare fordi man evner å tenke bittelitt utenfor boksen og faktisk tør å si hva du tenker er helt merkelig.
Sist endret av knert1; 9. juni 2021 kl. 00:00.