View Single Post
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Kompis, her på freak har jeg kun opplevd at folk har lite forståelse å er mer interessert i å være moral politi å fortelle historier om alt som kan gå galt.
Vis hele sitatet...
På hvilken måte er dette å være moralpoliti? Jeg har ikke sagt at man er et dårlig menneske fordi man lefler med farlige stoffer. Ei heller har jeg forsøkt å appellere til samvittigheten eller malt tåretunge bilder av gråtkvalte familiemedlemmer som henger over kista eller noe slikt piss.

Jeg reagerer bare på feilinformasjon. Så vidt jeg kan se har Dodecha gjort akkurat det samme. Du må se ting i kontekst! Se her, la oss tråkle oss noen innlegg tilbake:
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Kjenner flere som klipper de opp og legger under tunga. Størrelsen varierer etter toleranse, men førstegangsbruk og null toleranse ca størrelsen av en lillefingernegl. Det er ingen fare. Alle rusmidler er farlig tar man for mye.
Vis hele sitatet...
Dette er... Ikke veldig nyansert. Her gir Flirende Kerberos inntrykk av at fentanyl er like lett å bruke riktig eller galt som akkurat alle andre stoffer. Det er grovt misvisende utspill som ikke bør stå uimotsagt, og Dodecha påpekte det åpenbare:
Sitat av Dodecha Vis innlegg
Det er særdeles dristig å sammenligne Fentanyl, et opiat-analog som er 50-100 ganger mer potent enn morfin, med faremomentene til andre rusmidler. Det er kort og godt noe av det dummeste jeg har lest på lenge.
Vis hele sitatet...
Bemerk at Dodecha ikke vifter med pekefingeren - han bare kaller idioti for idioti. Og det stemmer jo! Flirende Kerberos innrømmer selv at det var litt uheldig formulert. Eller, som du selv sier lenger ned i innlegget ditt:
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Du må selvfølgelig ha en vekt til gjerne 3-10k

Å vite % av stoffet ditt. Mye som selges er 40-70% rent.

Går du ut i fra det å får en batch på 90-99% er du død.
Vis hele sitatet...
Ja, dersom du skal veie opp selv trenger du vesentlig bedre utstyr enn ei kjøkkenvekt. Kuker du til med prosentene dine dauer du. Motsier dette på noe som helst tenkelig vis poenget mitt? Er det noe annet tilgjengelig rusmiddel som fordrer et tilsvarende kontrollregime for sikker bruk?

Det er fullt mulig å drikke seg ihjel på sprit også, men dersom du forventer 40% vodka og får 96% hjemmebrent - dauer du? Eller bemerker du at den var hissigere enn forventa, drikker litt mindre og fester videre? Stoffer som kan ta livet av deg i latterlig små mengder er vanskeligere å bruke riktig. De krever mer av brukeren. Det er et uomtvistelig faktum og noe du selv etter eget utsagn er enig i! Når noen gir inntrykk av at det er like tut & kjør som alt annet, så tar man helt enkelt feil og må forvente en korreksjon. Det er resultatet av en fri og åpen samtale. Det er ikke moralisme. Å tolke all uenighet og kritikk som moralisme er faktisk enda mer idiotisk enn å påstå at fentanyl er harmløst.

Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Men de jeg kjenner som er oppegående med full jobb som driver med dette ler av freak forum. Fordi ingen her har så veldig god peiling, gå på reddit, der vil du få svar og gode respektive svar.

Kjenner du folk med tilgang til et laboratorium er alt slik veldig kunstig. Fent er populært blant mennesker innen medisin som jeg har fått sjokk over.

Du er på god vei, jeg hadde mine første 100g liggende i 4-5 måneder før jeg kom over en bekjent jeg følte hadde kunnskap lest meg opp. 97% på engelske forumer å amerikanske.
Freak forum haddejeg aldri stolt på, for sier noen en ting her. Mener 2 noe annet. Spesielt om disse stoffene
Vis hele sitatet...

Søk gjerne informasjon på flere plasser. Erowid har ganske mye bra. Reddit er en nokså uspesifikk henvisning, for stilen varierer en del mellom subredditer. Det er ikke spesielt vanskelig å finne en runkering som jubler deg opp og frem og hyller de mest tankeløse innfall i panegyriske vendinger, og akkurat det kan være risikabelt hvis man leter etter objektiv og saklig informasjon. Skråsikre pralhanser som bretter ut om hvor flinke de er og hvor lenge de har gjort ditten og datten uten å trå i baret finner man alle steder - dessverre også her på freakforum (ja, du er en av de!) Men for all del, det finnes mye kompetanse på reddit også. Man må bare evne å skille skitt og kanel, der som her.
Sist endret av Myoxocephalus; 8. juni 2021 kl. 01:08.