View Single Post
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Ignorer idiotrådet fra kompisen din. Folk flest er så heldige at de ikke aner hva de snakker om når det gjelder psykiske lidelser, men det gjør også rådene de kommer med komplett ubrukelige. Du har en psykisk lidelse - "alle er litt deprimerte" bagatelliserer et reelt problem og er påfallende ignorant. (Det er derfor en ting man hører hele tiden. )

Han som "stjal" daten ville jeg vurdert å kutte kontakt med, for det gjør ikke en kompis. Jeg er ikke klar på om dette er samme person.

Det andre i tråden sier om å sammenlikne seg med andre er et viktig poeng, tror jeg. I noen tilfeller (f.eks. mitt) har det vært en "automatisk" greie, noe hjernen gjør på autopilot - men det er fullt mulig å kontrollere impulsen nokså bra. Det er også verdt det, for man oppnår veldig lite nyttig ved å sammenlikne det andre har med et eget liv man allerede ser mørkt på. Det tar rett og slett energi å drive med det, og det tar også energi å ikke la konsekvensene gå inn på en.

Det er lov å føle seg motløs innimellom, men prøv å ikke sette deg fast i følelsen. I det aller minste finnes det steder med større aksept for at folk kan være forskjellige. Det finnes også mange forskjellige former for terapi og medisiner.
Sist endret av robhol; 18. mai 2021 kl. 19:01.