Tråd: Propaganda
View Single Post
Sneipen: Jeg skal lese gjennom lenkene dine - oh yes, det skal jeg! - men først synes jeg du kan ta deg bryet med å forklare hva de er og hva du egentlig snakker om. Så vidt jeg kan telle inneholder innlegget ditt 55 lenker og 210 ord, så det gir oss rolige 3.8 ord per artikkel. Det er litt knapt med kontekst. Fint at du har sortert de etter emne, men kan du kanskje være behjelpelig med å forklare hva de aktuelle artiklene er relevante for? Hvilket poeng er det artikkelen du lenker til forsøker å få frem? Hvis du tar en akademisk tekst og fjerner alle referansene, så sitter du igjen med en sammenhengende tekst. Den har kanskje en del påstander man gjerne skulle sett en begrunnelse for, men det er ingen tvil om hva forfatteren forsøker å formidle. Her, fra en tilfeldig valgt wikipediaartikkel:
Sitat av wikipedia
In bottlenose dolphins from Delaware Bay, PFNA was the perfluorinated carboxylic acid measured in the highest concentration in blood plasma; it was found in concentrations well over 100 parts per billion.[17] PFNA has been detected in polar bears in concentrations over 400 parts per billion.[18] PFNA was the perfluorinated chemical measured in the highest concentration in Russian Baikal seals.[19] However, PFOS is the perfluorinated compound that dominates in most wildlife biomonitoring samples.[20]
Vis hele sitatet...
Ser du? Teksten gir mening. Jeg sier ikke at du trenger å være like pedantisk som det, men teksten din er komplett uleselig! Her er teksten din, med alle lenker erstatta med X og alle unødvendige mellomrom og linjeskift fjerna:
Sitat av redact_sneipen.py
Du får søke videre selv viss en sak interesserer deg, jeg lagrer ikke linker på saker jeg kommer over. Vet ikke hva du mener er konspirasjon, republikansk propaganda, osv. Men bra du har så klart bilde over hva som er sannhet eller løgn, eller propaganda.

X Cnn er populer kilde her i landet. X Journalister politiske orientering: X X Siste artikkel om journalismens orientering. X

Russiske draps listen. Har ikke sett noen oppdatering. X X X Saken fikk oppmerksomhet i norge, ikke sett oppdatering. X X Velg og vrak kilde selv.. Dagens situasjon. X Noe spesielt. X slettet for øyeblikket. X

Covid. X X X X X 60 minutes X X Interesse konflikt? X X X X

Glen greenwald, er vell republikansk propagandamaskin? X Glen greenwald X X X
Protester X Propaganda? Div. X X X Veritas vs msm X X X Er dagens cnn, NyTimes, venstreorientert media objektive og faktaorienterte Vs republikansk/høyreorientert medier? X Blogg,. men ok oppsummering? Dette skjedde ved grensa til ukraina nylig. Lite dekket? Leste ikke mye om dette på norsk. X X X X X X En trend norge ikke er immun mot X X X

Norges elektroniske overvåking X X X ?? X Milgram experiment i praksis? :P X Hva er talla nå etter liberalisering? Hva skjedde etter artikkel? "Glemt" er det en oppdatering? X

Korona = liberalisering/større aksept for opvervåking? Personvern = dødt og begravet? Uviktig, urelevant? Politiske utviklingen. X Propaganda, løgn...? Startet med DLD. X Hvor mye trafikk er innenfor grense, overvåking innenlands. Hva frihet gir lover, hvor mye gjøres i praksis? Datatilsynet, stort sett ignorert. X
Vis hele sitatet...
Formatteringen er ikke helt identisk og alle overskrifter er redusert til plaintekst, men jeg var nødt til å gjøre det delvis maskinelt. Jeg har ikke lagt til noen tegn, fjernet ord eller noe annet - bare erstatta lenker med X og kondensert innholdet litt. Dersom du hadde skrevet noe sammenhengende, så skulle vi fått ei tekstblokk som formidla et innhold av noe slag. Det har vi ikke. Hvordan skal jeg begynne for å i det hele tatt svare på dette her? Hva er budskapet ditt?