Tråd: Propaganda
View Single Post
[quote=Bjarnebekjent;3689128]Ok, her da:
https://www.nrk.no/osloogviken/reage...dom-1.15091087

Der er du inne på det. Men det er en meget vag beskrivelse av konsekvensene for de rammede.
Hvis du går enda mer i dybden, så ser du hvor ille det er.

Prøver å ikke spissformulere for mye her på bruket. Men for de rammede, så ser dette ut til å være et «offentlig folkeran» satt i system, av de sykeste og svakeste i samfunnet. Ofte som et resultat av at de har blitt sviktet av offentlige helseinstanser som er overbelastet.

De har ikke penger til å betale for egen oppfølging av helse, medisiner og generelle livsbehov i denne perioden. Alle utgifter må forskutteres av pasienten for dermed å få dette refundert av Nav i ettertid.

De blir ikke utredet, eller får ikke behandlingen de skal og ender dermed på sosialstønad. Reglene for å få denne stønaden tilsier blant mange andre faktorer. At du ikke kan eie noe av verdi. Fra bolig til bil og sykkel. Ikke ha noe som helst inntekt. Du må dokumentert kvitte deg med eventuelle kjæledyr. Det samme gjelder ektefelle eller samboere. Har de verdier, må de tømmes før stønaden innvilges.

Flott at du fant denne artikkelen, da er det ihvertfall nevnt et sted.

Men jeg tenker jo at slikt burde dekkes bredere og har en del å si for hva den enkelte skal stemme på stortingsvalget? Eller tar jeg feil her? Veldig mange av disse ofrene har gjentatte ganger fortalt sine historier til journalister og blitt lovet dekning, men hver gang dabber det bare ut i ingenting. Mange av de sitter i dyp frustrasjon og skam å tør derfor ikke å være åpne om det.

Klarer du oppdrive noen politikere utenom den ene artikkelen fra juli 2020, som tør å ta opp temaet før valget? Eller flere journalister?

Jeg tror ikke på noen konspirasjon om å tie mediene. Men jeg synes jo det er snodig at det ikke taes opp som sagt.

Dette høres kanskje ikke så ille ut? Helt til det rammer en selv, eller noen man er glad i.


«En skal ikke tåle så inderlig vel, den urett som ikke rammer en selv»
Sist endret av BeardedFreak; 25. april 2021 kl. 17:32.