Tråd: Propaganda
View Single Post
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Sitat av sneipen Vis innlegg
Som jeg sa, og som du repeterer. Sjekk spørsmålene øverst i tråden, videoen la jeg til som substans. Men den vil ikke du se, du virker å anse veritas til å vær for upålitelig. Dette gjør det ikke lettere å diskutere med deg, mtp du sier lite om hva som er godt nok.[...]
Repeterer meg selv, jeg spør hva kilder du krever mtp du har bestemt at alt som project veritas filmer/dokumenterer er løgn.
Vis hele sitatet...
Det har jeg vært nokså klar på. Det hjelper veldig mye at opphavet ikke er PV. Av nøyaktig samme grunn hadde jeg ikke f.eks. gått til Flat Earth Society for geologisk kunnskap.

Hvis jeg hadde hatt et "speilbilde" av Veritas (altså et venstreekstremt motstykke) med samme praksis hadde jeg ikke ansett dem som troverdige heller.

Dessuten: "du har bestemt" er en floskel. Jeg har fortalt deg nøyaktig hvorfor "jeg bestemte" at de var lite troverdige. Det er ikke vanlig å stille eksplisitte "minimumskrav" til kilder, man forventer faktisk at folk finner troverdige kilder selv.

Dette er ganske enkelt ikke en urimelig høy standard, og det hjelper ikke saken din å late som.

Sitat av sneipen Vis innlegg
Igjen,grunnen til jeg spør hva du anser som akseptabel kilde mtp. Ser ikke helt hvorfor du henger deg enda opp i veritas. Jeg har gitt deg mulighet til å underbygge hva du er uenig i, sett bort ifra videoen.
Vis hele sitatet...
Jeg "henger meg opp" i Veritas fordi du fortsatt ikke har kommet med noe annet som kilde på noe som helst, eller engang vært grei nok til å forklare de andre angivelige poengene du hadde.

Sitat av sneipen Vis innlegg
Jeg synes det er morsomt du er uenig i at norsk media generelt sett er venstrevridd, eller cnn er det. Mulig jeg tar feil, jeg er rett og slett ikke sikker på hva du reagerer på sett bort ifra videoen ifra veritas.
Vis hele sitatet...
Har jeg sagt noe om norske medier eller CNN? Det er forresten fullt mulig de har et visst venstrebias, men det er et stykke derfra til den enorme konspirasjonsteorien enkelte velger å gjøre det til.

Sitat av sneipen Vis innlegg
Derfor ga jeg deg ett bare ett resultat på duckduckgo, jeg gidder ikke å jette meg frem til hva du anser som solid nok til at du kan anse at medieselskapet i dag er alt for polarisert, nok til at det skader journalistikken. Jeg har ikke sett noen har dratt opp disse videoene her, eller andre norske forum, eller aviser for den saks skyld.
Det er ikke så lenge siden første del kom ut, ca 1-2 uker siden. Viss det var tilfellet burde du vist litt hva den tar opp og eventuelt argumentere hva du mener er feil, løgn og fabrikkert istedenfor å si at du holder deg for god til å bruke 5-10min på å se den pga veritas er aktivistgruppe på ytre høyre siden som har en agenda å fronte det. Dette alene hadde gjort det lettere å vite hva du egentlig reagerer på, viss du ikke kan si meg hva du anser som solid nok til du gidder å bruke tid på å lese eller se.
Vis hele sitatet...
Hvis vi fortsatt snakker om Veritas, regner jeg med at grunnen er ganske innlysende for de fleste: det er irrelevant hva den tar opp fordi det er en søppelkilde.

Sitat av sneipen Vis innlegg
Tråden er vell ikke så komplisert, spørsmålene ble skrevet først, video ble lagt til der cnn direktør høyt nok oppe kommer med påstander som du mener ikke er godt nok håpet jeg det kunne gi tråden litt mer substans. Jeg ser ikke helt hva direktøren sier du anser som løgn eller hvordan han skal ha blitt manipulert av veritas på ett vis at uttalelsene han gir er feil. Det er ditt ansvar å gi meg litt mer å gå på enn at du mener veritas = feil, det er ikke urimelig å spør hva en som ikke er enig trenger for å vurdere sinn egen posisjon om emne en prøver å diskutere. Jeg vet bare du er uenig, veritas lyver å du vil ikke gi meg noe særlig å gå på da det er lett å få inntrykk av hovedproblemet er jeg linket til veritas video du ikke vil se.
Vis hele sitatet...
Igjen: jeg har ikke sett filmen. Filmen er uinteressant fordi den kommer fra en aktivistgruppe som tidligere har manipulert nettopp videomateriale for å få frem budskapet sitt. Dette skjønner du også.
Du skjønner også at det er veldig vanskelig å kommentere noe i en film jeg ikke har sett.

Sitat av sneipen Vis innlegg
Ja, trodde tråden var tydelig angående det mtp tittelen og spørsmålene øverst, og hvorvidt om man kan stole på media i den grad folk flest gjør. Om det er så langt ifra objektivitet, fakta at en i dag har ett problem med propaganda og man blir alt for lett misledet til ett perspektiv som nødvendigvis ikke har rot i virkeligheten som følge av det. Er det tilfellet, vil jeg tørre å påstå at vi har ett farlig problem som er lett å overse, til og med være uenig med da det er "ubehagelig". Mye repetisjon her, men det får bare vær.
Vis hele sitatet...
Tråden var mye, men tydelig ville jeg ikke sagt.

Underholdende, derimot, for i iveren etter å vise hvor lite troverdig "MSM" er og at folk ikke er kritiske nok, går du rett til faktisk, regelrett propaganda og svelger det rått.