Tråd: Propaganda
View Single Post
Sitat av robhol Vis innlegg
Du nevner... veldig mye du mener skjer, veldig lite konkret. Du nevner for det første ikke hva det var som var så sjokkerende, eller eksempler på noe av det du nevner, og jeg synes ikke posten din gir veldig mye mening uten dette.

Er målet ditt å få istand en ordentlig diskusjon her? Hvis ja, bør du utdype det du sier med eksempler og kildehenvisninger som ikke er en video.

På generelt grunnlag vil jeg si: hvis du ser på "MSM" som "aktivister" bør du antakelig ta en nærmere titt på alle ikke-MSM også. Jeg sier ikke at du *ikke* skal være kritisk til MSM... men ikke-MSM har, per definisjon, bokstavelig talt, oppstått spesifikt for å formidle *sin* agenda utenfor det eksisterende systemet.

Akkurat som du er kritisk til MSMs agenda, bør du også være høyst oppmerksom på den motsatte siden. Og, jeg tillater meg å hinte til det: kanskje litt mer kritisk enn du er nå.

Grunnen til at jeg sier dette er at gruppen du refererer til, Project Veritas, er en regelrett aktivistgruppe med null troverdighet innen journalisme, som beviselig har publisert regelrett løgn.
Vis hele sitatet...

Jeg er ikke enig i at project veritas ikke kan stoles på, vi får se hva retten mener angående søksmål de har startet mot parter som f.eks sier project veritas er en høyre ekstrem gruppe, osv. Det jeg har sett er stort sett skjult kamera, videoen ovenfor lurte dem som er relativt høyt oppe i rank stien i cnn ved at han trodde frøkna var tinder date. Ikke misforstå, jeg sier ikke de er perfekte.
Poenget med tråden var opprinnelig å ta "temperaturen", da jeg lurer på hva folk forbinder med ordet og andre spørsmålene som er øverst. Jeg prøvde å redigere bort mye av posten da det ble rotete, men fikk ikke lov av forumet pga "minimum 2 bokstaver" må redigeres. Noe jeg gjorde.. Så ikke legg for mye tyngde i skriveriet nedenfor spørsmålene.

Hva er kilder er troverdig kilde for deg? Du kan søke litt selv istedenfor å bare linke til wikipedia, videoen veritas har om cnn har blitt omtalt en del i engelsk talende nyhetsmedier. Viss du mener dette er løgn, cnn enda er en objektiv nyhetskilde må du for all del slenge ut noe du mener er troverdig. Uansett, videoen er verdt tiden din. Er du uenig er jeg åpen for å bli motbevist.
Mener du alt som project veritas kommer med er løgn og dem har en agenda som gjør at alt de publiserer har 0 troverdighet?

Ja, jeg synes dagens journalisme minnes mer om en form for aktivisme i flere tilfeller. Spesielt etter trumpissen havnet inn i politikken har det blitt mer polarisert og gått negativt ut over journalismen, det har ikke blitt bedre etter mtp hvordan dem forholder seg til biden og hans medarbeidere. Samme kan sies om konservativ media, fox news har for eksempel alltid blitt sett på som en elendig nyhetskilde. Måten venstre orientert media er i dag ikke bedre enn for eksempel fox news.
Mener du at journalismen er det man ideelt tenker? Altså, motsatt av det jeg mener? Objektiv, faktaorientert, og dekker viktige saker som vil påvirke norge både nasjonalt og internasjonalt nå og i fremtiden?

Det er mulig å forholde seg til en sak, istedenfor å forholde seg til alt. Det er flere ting som er mulig å diskutere i dag mtp hvordan det har blitt dekket. Alt ifra kina, covid-19,trump, narko, biden, antifa, russland, vestens økende overvåking av egne innbyggere, makta blir mer og mer sentralisert, hvorvidt om veritas har noe troverdighet. Vell, listen er lang viss dere vil forholde dere til spesifikke saker istedenfor å dra kam over alt.
Sist endret av sneipen; 24. april 2021 kl. 12:36. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.