View Single Post
Sitat av instinktinnsikt Vis innlegg
Overanalyserer situasjoner på jobben/på privat, redd for kritikk, ønsker å gjøre alle glade... Det er slitsomt. Også er det slitsomt å måtte gi noe av seg selv. Du vil helst være alene, og jobbe alene. Noe annet krever energi.



Psykologen min som ga diagnosen gjorde også et poeng ut av at jeg tror at folk er "ute etter meg". Altså at jeg lukker meg delvis, om folk spør.
Om folk gjør meg en tjeneste, blir jeg mistenksom. Om jeg blir spurt om å gjøre noe, blir jeg mistenksom. Overtenking er stikkordet.

Men dette har blitt mye bedre, etter jeg starta i 100% jobb. Eller, på papiret er jeg tilkallingsvikar, men jobber 100% og gjort det i noen år... Er i kontakt med 30-40 pasienter hver dag, så snakken om været begynner å bli rutine. Den small-talk biten er utrolig viktig, for hvordan omverden ser på deg, har jeg funnet ut. Å begynne å snakke om Illuminati, NWO eller "the great reset" blant kolleger tar seg dårlig ut
Vis hele sitatet...

Kjenner meg utrolig igjen i det meste, men selv har jeg ikke fått denne diagnosen, tror vel kanksje psykologen/psykiater var litt rask med å sette sosial angst