Tråd: Svindel
View Single Post
Sitat av Taxidriver Vis innlegg
Det blir litt feil å si at det ikke er tapere her, det er jo helt tydelig at den butikken som får varen til slutt har tapt penger. Denne varen hadde butikken ikke måttet betale full pris for igjennom sin grossist. Slike små, teite ting er det som ødelegger for oss andre som ikke driver med stjeling eller svindel.
Vis hele sitatet...

Vel om man skal snu hver flis så er det jo noe tap. Her er det dog snakk om så små beløp og så mye innsats at det blir ubetydelig. Det er jo noe ganske "uskyldig" over en slik svindel. Jeg synes det er så bra at jeg tenker ja ja det får nesten være greit. Vi snakker små beløp og høy innsats for noen usle kroner for den som svindler, dermed er nok dette kun for spesielt interesserte og neppe noe som vil bli gjort av mange. Meny og andre kolonialbutikker har jo heller ikke plikt til å ta retur på varer som har vært ute av butikken, slik at det krever sikkert temmelig pokerfjes av den som skal kjøre den svindel'n. Og bare der så blir potensielt tap begrenset ganske bra.

Av alle metoder jeg har lest om på freak for å tjene på svindel så er nok dette den mest skånsomme svindelen, og ts klarer nok ikke kjøre Meny i kne med å ta med seg håndfuller med kvitteringer. Skjer det for ofte så sier nok bare butikkene tvert nei og ferdig med det.

Dette er så uskyldig og på så lavt nivå at jeg setter det i samme bås som en hardkokt kriminell og rusmisbruker jeg pleide å dele ut matpakker til. Han fortalte hva hans første lovbrudd var, og det var at han som liten kid ønsket å spille arkadespill men manglet penger. Så han brukte hyssing og en prislapp på kronestykket og kunne dra kronestykket opp og ned til max credit også dra ut krona ved hjelp av hyssingen og bruke den neste dag. Ja klart det ble tap for den som eide maskinen, men ganske uskyldig likevel. Han knuste ikke noe og stjal ikke noe.