View Single Post
Sitat av nudo Vis innlegg
med det mener jeg om man skal forholde seg til historien, har det ikke skjedd stort nytt de siste årene, hvor mange oppfinnelser har kommet etter Leonardo av Vinci? Kun endringer og forbedringer på ting han allerede skrev ned og tegnet, er tanken jeg har gjort meg om det spørsmålet. Hvilke bøker slo han opp i?

Noen vil ha det til at Steve Jobs er det nærmeste vi har vært Leonardo av Vinci siden renessansemannens avgang. Det Steve Jobs har levert og gitt tilbake til samfunnet i form av Apple er et OS som er noenlunde intuitivt, samt at Apple var først ute med touch skjerm som faktisk fungerte.
Vis hele sitatet...
Jeg vet ikke hvilken verden du lever i, men Da Vinci er virkelig ikke engang en fjert i forhold til menn som kom etter han i vitenskapelig sammenheng. Han var et multitalent og gjorde mye bra, men hans bidrag kommer ikke opp i knehøyde på Newton, Maxwell, Einstein, Bohr, Riemann and the list goes on. Ikke bare er det historieløst å heve Da Vinci over disse, det viser også en total mangel på innsikt i naturvitenskap og matematikk. Det er klart at vitenskapen virker veldig rigid når man ikke har kunnskap om den og alt man ser er en sort boks. Ta noen kalkulus kurs og lær litt fysikk, så skal du fort se at kreativitet er en ting det er mer enn nok av i vitenskapen.

Å plassere Steve Jobs på høyde med Da Vinci, du må da trolle?

For øvrig er det helt ok å mene at man må ha et åpent sinn, men det går et ordtak på engelsk: "Dont be so open minded your brain falls out". Det kan være lurt å åpne en fysikkbok eller tre og forstå hvorfor ting er som de er før man slenger ut om frekvenser, magnetfelt og andre velforklarte fenomener som misbrukes av sjarlataner på internett. Tekst på en nettside gjør den ikke sann. Selv ikke om du føler det er sånn selv.