View Single Post
Om du bør vente eller ikke - det blir ren synsing. Kjenner vi AMD rett kommer det sannsynligvis noen gode og ikke minst gunstige produkter. Da kan det være at det vil være bedre ytelse og bedre konkurranse så intel senker prisene sine. Eller så kan det gå helt andre veien og AMD tabber seg helt ut med et skjit produkt.

Når det er sagt har jeg mye mer tro på Ryzen 3000 enn Navi-linjen deres. Når Ryzen kom først ut rista det markedet relativt kraftig iforhold til forventingene og har holdt seg som gode produkter over tid. Grafikkkortene deres derimot har vært liite konkurransedyktige de siste årene så har mine tvil på den fronten. Ser for meg kanskje at Ryzen 3000 vil være bedre på noen arbeidsoppgaver(3D-arbeid, rendering og generelt mer arbeidsfokuserte saker) men Intel holder kronen på gaming i ren performance per core ytelse

Sistnevnt. Er det noe spesiell grunn til at du vil ha en 1000W strømforsyning? Er jo helt latterlig overkill for builden din selv om den er framtidsrettet eller en. Selv med en kraftig single-GPU build så er du jo langt unna hva man kan regne som "margin". Har selv RMx serien så kan anbefale strømforsyningene ellers, men lurte litt på watten du valgte