View Single Post
Trådstarter
13
Sitat av sinsenkrysset Vis innlegg
Bommer kanskje litt på hva som etterspørres i tråden-men de som har studert filosofi er jo som tidligere nevnt antageligvis i arbeid i andre yrker-finnes vel knappt arbeidsmarked for rene "filosofi"-utdannede(foruten et lite mindretall ved universiteter da).

Men vem vet-kanskje sitter noen på hjemmekontor og i sin kjedsomhet arbeider på et banebrytende verk?
Newtons Principia ble vel delvis unnfanget da han måtte rømme til isolasjon(hjemmekontor ) på landsbygda unna pestens herjinger i Cambridge.
Vis hele sitatet...
Nei absolutt ingen bom, for meg, Det er kanskje svaret.. eller en konklusjon på dages filosofiske tilstand ?

Ikke det at vi bør akseptere det av den grunn. om et av de større særinteresse politiske partiene setter innføring av et filosofisk råd inn i sitt program kan jeg villig til å ofre de en stemme. krysser fingra for at det ikke allerede finnes et som jeg har gått glipp av her nå...

i mellomtiden: er det stemning for en ''Anonyme Filosofer'' tråd tro ?

jeg håper det finnes noen der ute på hjemmekontoret som kan ta i en Sjau for filosofene renomme og omdømme, kanskje sitter det en eller annen og humrer av denne tråden og ruger på et mesterverk av banebrytende ideer som kan videreutvikle både samfunn og politikk, men det bekymrer meg at de vil komme til å møte massiv motstand. kanskje så stor at det ikke vil nå fram med de ideer de sitter på i dette havet an meninger som omgir oss.
kombinasjonen av ''rappkjefta raddis'' og master i filosofi er det kanskje ikke så mange av, noen kjente ?

Nærmeste levende jeg vet om må være Lawrence Lessig eller Paul Rulkens men ingen av de er skolerte Filosofer. se linker i tidligere poster.

How the Net destroyed democracy
https://youtu.be/rHTBQCpNm5o

Det hadde vert interessant om noen med en filosofisk bakgrunn hadde plukket opp denne tråden og kommet med en eller flere uttalelser, Tips gjerne