View Single Post
Zabbath's Avatar
Trådstarter
361
Tillater meg å lufte en idé her ...


"Flein, fluesopp og annen faenskap:

33 tripprapporter fra norsk natur og nærmiljø"
(provisorisk tittel)

Noen som er interessert i en slik bok?
Jeg er lei av det sobre livet og har planer om å dra på oppdagelsesferd i den norske floraen, faunaen og soppverdenen for å finne de mest interessante naturlige rusmidlene Norge har å by på. Jeg skal dokumentere erfaringene mine og samle dem i en egenfinansiert bok som trolig kommer til å ha en tittel i retning av ovennevnte.

Hver rapport kommer til å være gjennomsnittlig ca 2500 ord lang (Daturarapporten er på litt over 2500). Språklig kommer de nok til å være i basically samme stil som denne, men selvsagt noe bedre (siden jeg har utviklet meg skriveteknisk siden våren 2007).

En eventuell utgivelse er ikke nært forestående, men hvis det er tilstrekkelig interesse er jeg up for the challenge, og kan få den ut innen utgangen av året. Boka kommer sannsynligvis til å koste mellom 150 og 250 kroner, og blir trolig på et sted mellom 200 og 250 sider. Illustrasjoner er også en mulighet (jeg har drevet med billedkunst selv).

Foreløpig er dette altså på planleggingsstadiet, men jeg tenkte det var greit å høre om det finnes interesse for en norskspråklig bok av denne typen.