View Single Post
Ja, det stemmer at denne tråden ble tatt opp med tanke på ulønnet arbeid der du skaper verdi for arbeidsgiver. I etterkant kan det se ut sånn om det var feil å ta i bruk ordet trainee, jeg vanker vel litt mye på engelske fora!

Jeg har intet tallmateriale jeg kan støtte meg på, bare egne erfaringer (primært gjennom bekjente) men jeg har aldri hørt om ubetalte trainee stillinger før det ble tatt opp i denne tråden.
Vis hele sitatet...
Jeg tror alle kan være enige i at ulønnet arbeid er (for det meste) bra i situasjoner som: praktiske stillinger der læring er hovedfokus,
prosjekter i samarbeid med studenter, og andre. Og i noe mindre grad; opplæringsstillinger som fører til fast arbeid i etterkant.

Diskusjonen var i utgangspunktet tenkt til å diskutere det vi kan anse som ulønnet arbeid som skaper verdi for arbeidsgiver, men gir ikke stort annet enn (potensielt unyttig) arbeidserfaring og en referanse.

Nå støtter jeg meg med veldig anekdotisk bevis, men jeg føler at jeg har sett en økning. Det kan godt være "selection bias" fra å henge mer i oppstarts miljøet, samt jobbsøken på mer entry level stillinger enn andre lenger ut i karrieren sin. Om folk ønsker så kan jeg gjerne ta et dypere statistisk blikk på saken.

Mye bra svar folkens!

Jeg syntes denne var litt kostlig!
Vi vil vurdere en liten månedlig kompensasjon, og det er mulig å se for seg en modell for ansettelse på et senere på et senere tidspunkt.
Vis hele sitatet...
https://hub.no/jobs/prosjektleder
Sist endret av Vekst; 6. desember 2017 kl. 20:35.