View Single Post
Sitat av Dodecha Vis innlegg
Vis meg ett eneste land som har blitt "Tatt over av innvandrere".

Siden innvandring har skjedd i flere hundre år, kan vi vel med stor sikkerhet si at dette scenarioet du frykter ikke er noe å prioritere. Vi kan egentlig trygt si at det er totalt bortkastet energi.

Jeg er også ganske interessert i hva du mener er denne Norske kulturen du er så opptatt av faktisk er?
Eller mener du kaffe, appelsiner og sjokolade er Norske ting?

Dette er det jeg finner fascinerende med rasister, unnskyld "de fine sjeler som stiller spørsmål ved innvandring", som dere snøflak helst vil kalles. Dere er egentlig aldri vokst helt opp. Dere ser fortiden med nostalgibrillene, husker bare det positive og er redd for fremtiden og alt fremmed.

Så nei, jeg synes ikke noe av det du sier har noe som helst verdi, det er rasistisk uoriginal oppgulp og jeg tviler på at noe av det var dine egne tanker. Det er ganske likt skriveriene til en viss kødd som sitter inne etter å ha drept masse uskyldige barn.


For meg er det soleklart at slike som deg burde komme seg ut, møte disse innvandrerne som du hater så mye og innse at de er mennesker de og. Med sine ønsker, drømmer og problemer.
Vis hele sitatet...
Sverige kan enda ikke sies å ha blitt tatt over av innvandrere, men hvis du ser på enkeltbyer som Malmø så ser man den mulige konsekvensen av innvandring. Politiet tørr ikke en gang å bevege seg i enkelte områder av byen. Å ikke bli bekymret på Norges vegne når man observerer Sverige vil jeg si er naivt. Hvit flukt er et reelt fenomen i Sverige, vår nabo.

Og når jeg nevner norsk kultur så tenker jeg først og fremst på vår evne til å holde et harmonisk og tillitsbasert samfunn. Du nevner appelsiner, sjokolade osv. i en ironisk forstand som får meg til å reflektere over om du er enda en av dem som mener at Norge ikke har noen kultur i det hele tatt og at vi kun er en refleksjon av andre land og kulturer rundt oss. Derfor vil jeg gjerne minne deg på at jula er opprinnelig en norrøn tradisjon og derfor også til dels norsk.

Om mine synspunkter gjør meg til en rasist ifølge deg så tar jeg gjerne imot denne betegnelsen, men oppfatter som regel slike klassifiseringsord som svært useriøse. Et simpelt ord som blir brukt til å stenge debatter.

Og hvor har jeg skrevet at jeg hater innvandrere? Å kritisere innvandring og å hate innvandrere er to forskjellige ting. Det går an å være kritisk til noe uten å hate det. Tro det eller ei.