Tråd: Samfunnet!
View Single Post
Samfunnet.

Det jeg skal skrive om i denne posten er generelt sammfunnet, sånn det er idag. Skal ta for meg dilemma'er som: Maktsyke politiker, gjenger, utlendinger m.m. De fleste i denne verden er naive pingler som lar seg bli styrt av maktsyke autoriteter. Vi lever liksom i et frittland her i Norge. Alikavel er det maktsyke mennesker som styrer oss. Hvor mange politikere er ikke maktsyke i dette landet? Det er nok ganske mange, jeg tror de fleste som blir politikere eller politi idag er maktsyke. Sannsynligheten for at de hadde blitt kriminelle hvis dem ikke hadde blitt utdannet som politiker, politet eller en annen slags autoritær form for jobb er nok ganske stor. Det jeg hater er å bli styrt av andre mennesker, uansett om det er politikere, pakkiser, gjenger, foreldre, heller ikke politiet.

Regler er "greie" å ha forsåvidt. Jeg er ikke en anarkist, men jeg skulle likt at norske lover sin store bok skulle bli attskillig tynnere. Regler som forhindrer deg i skade andre som ikke drepe andre, ikke voldta, ikke kjøre når du har promille, ikke stjele, osv, osv. Dem reglene er helt nødvendige for å få et sammfunn til å "holde seg på beina". Regler som går rett på deg selv de hadde vi ikke trengt. For å ta dop som et eksempel, det mennesker tenker på om dop er "reglene er greie og ha". Eller regler som, du må ha på deg hjelm når du sykler, eller du må ha på deg sikkerhets beltet i bilen. Følger du ikke disse reglene blir det bot eller fengsel. Har du ikke på deg hjelm eller sikkerhetsbeltet blir det bot, tar du dop blir det bot, eller enda værre, fengsel. Jeg kunne nevnt opp sikkert 300 eksempler på slike lover som går på deg selv, men det skal jeg la dere slippe å lese. For å komme til poenget, hva skal vi med disse reglene? Hvorfor i all verden lar mennesket seg bli styrt av maktsyke mennesker? Hvorfor følge regler som går på oss? Det er ingen som skal si til meg hva jeg skal gjøre, om det så er å ta på meg sikkerhetsbelte eller om det er å ta på meg en hjelm når jeg sykler. Dette er noe vi burde fått velgt selv. Hvis jeg hadde syklet å død, tror du en politker hadde brydd seg? Neppe. Vi klarer å tenke selv "det er viktig med belte eller så kan jeg faktisk dø" Eller, "hjelm er viktig eller så kan jeg dø". Vi trenger ikke 300 politikere som skal sitte å bestemme det. Ingen mennesker burde bestemt over deg med disse lovende, det er et prinsipp, at du ikke skal bli styrt av andre(hvertfall for meg). Alikavel tenker dere "reglene er greie å ha". Det er sykt.

Straffer er så klart viktige å ha, straffer har man overalt for å få ting til å fungere. Jeg syndes mange straffer og regler burde blitt fjernet. Som jeg nevnte litt lengere oppe, regler som går på deg selv. Regler som ikke går på deg selv, men som går på å beskytte andre mennesker er helt nødvendige. Hvorfor ikke sette dem opp? F.eks, drap burde vært på 70 år, det hadde vært neppe mange som ville turt å prøvd seg. Voldtekt burde vært høyt oppe, kanskje på samme høyde. Alle straffer som beskytter mennesker høyt opp, straffer som går på deg selv burde blitt fjernet. Samfunnet hadde blitt mye bedre. Kriminaliteten hadde sunket MYE. Jeg tror de fleste er smarte nok til å skjønne at ting som farlig, det gjør man ikke. Ved å fjerne regler som går på deg selv hadde gjort at slike ting som dop ikke hadde vært like spennende å prøvd for barn. Foreldrene bestemmer jo så klart over barna sine å ville bedt dem gjøre ting som går på beskyttelse mot seg selv. De ville gitt barna rådgivning sånn at barna ikke gjorde slike ting. Samfunnet hadde også "stabilisert" seg på en måte. Folk som ikke passer inn i skolen, eller folk det har gått litt dårlig for grunnet umodenhet. Kunne gjort så de hadde tjent penger så de slapp å bo på gata. De kan selge ting som er ulovlig idag noe som ikke hadde vært ulovlig i dette tilfelle hvis det hadde vært sånn her og arbeidet svart m.m. Spør du meg hadde samfunnet fungert mye bedre.

I Norge skal det bo norske folk, skal det ikke det? Skal det bo masse utlendinger her? Jeg er ingen rasist, tror det eller ei, men det er jeg ikke. Siden vi lever i en verden der folk desverre er maktsyke, så må vi bo i noe som heter "land". Noen maktsyke må desverre bestemme over en gruppe mennesker, eller flere millioner mennesker (et land). Hadde hele verden vært et helt eneste stort land hadde alt vært mye lettere, hadde sluppet krig og forferdlighet. Dette kommer desverre aldri til å skje som det ser ut idag. Men det er jo lov og håpe. Siden vi har alle disse landene kan folkene som bor der holde seg der. Hvorfor skal vi ta oss av folk fra andre land? Er det ikke de maktsyke lederene i det landet som skal gjøre det da? I noen land har de noen ledere som desverre ikke klarer alt ansvaret over alle menneskene i landet. De vil gjerne krige og lage forferdlighet i verden istedenfor. Derfor kommer det mennesker hit som våres land må ta seg av. Dette er veldig synd for fleste parten av de som kommer hit har opplevd mye forferdlighet å kommer fra en helt annen kultur som gjør dem helt anderledes. Vi ser nesten på dem som slemme eller onde. De er maktsyke og lager gjenger. Det gjenger prøver å oppnå er nok å få makt, tjene penger eller rett å slett ta seg en tur på byen å bråke å ødelegge for alle andre som prøver å ha det litt hyggelig. Spør du meg burde ikke dem vært i våres land, de tar over landet sakte, men sikkert! De er en trussel for landet, når det gjelder politikk, og de er en trussel mot oss normale mennesker, og en trussel mot barna som er redde for å gå på skolen, dra til byen, eller gå bort til butikken for de kan få bank eller bli ranet. Sånn her vil politikerene at vi skal ha det. De ser det kanskje ikke, men det skjer, de tar over. Spør du meg burde dem sende dem ut, en etter en. De jeg snakker om nå er muslimer. Det står i koranen at de skal ta over verden en dag, å det er det de prøver på.

Det er også noen personer som desverre er et stort problem, sosser som jeg ville kalt dem. De også maktsyke, tro det eller ei. De tar seg kanskje ikke fram fysisk, men på psykiske metoder. De tror de er mye bedre enn alle andre, å de er et problem for både barn, ungdom og voksene. Det som jeg ser på som en soss, er en person som er arrogant, kler seg etter moten, tørr ikke være seg selv, "en som er mye bedre enn alle andre" (tror det i hvertfall) og de går alltid fler, som en gjeng. De mobber, de mobber barn på barne skolen, videregående tilogmed voksene på jobben. Det skjer omtrent overalt og det er forferdelig. Dette fører kanskje ikke til så veldig mye, men de kan klare å få folk til å slutte på jobben eller skolen, folk som faktisk er flinke. Dette kan føre til depresjoner, eller angst, frykt for å gå på skole, eller frykt for å jobbe. Dette skaper en del problemer.

En blanding av en maktsyk person som ville styre andre og bestemme, utlending og en soss er FARLIG! De personene finnes. Å for guds skyld, ikke la de fortsette å prøve å ta over verden.

Prøv å forandre verden dere og. Som karpe diem sa, "en tåre kan lage flom i glomma"
Jeg skrev dette innlegget i en hard depressiv tillstand midt på natta så mulig det står mye piss, men redigerer den når jeg får tid.

Unnskyld for skriveleifer.