View Single Post
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Er på frivillig avdeling ikke der psykose og tvang er forresten om det har noe å si. Eller tror de fleste vanlige andre at det ikke er noe forskjell?
Vis hele sitatet...
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Jeg er innlagt nå for depresjon og generell angstlidelse og skjønner ikke helt meningen annet enn at man får komme seg litt vekk? Ikke så mye å ha angst for her på en måte. Ingen her ser syke eller gale ut men jeg er redd for hva andre vil tenke hvis det går rykter om at jeg er her eller i fremtiden at noen vet at jeg har vært innlagt :/
Burde jeg skamme meg og lyve eller kan jeg være ærlig når venner og bekjente spør hvor det har blitt av meg i det siste? Jeg er ikke ung og har hatt fordommer mot psykiatriske pasienter selv om at det er unge og ustabile problembarn på en måte og er bekymret for om det er sånn jeg vil bli sett på hvis det kommer ut? Samtidig så kan det å være ærlig forklare for andre hvorfor jeg ikke er en like tilstedeværende venn nå og sykemeldt fra jobb og sånn fordi jeg sliter selv. Hva syns dere?
Vis hele sitatet...
Det beste rådet jeg har fått for hva man skal utlevere av såpass personlige anliggende er å si minst mulig uten være trygg på deg selv men også være ærlig. Så det er med andre ord ikke noe enkelt svar. Det høres ut som du er veldig opptatt av hva andre tenker om deg og da bør du være ekstra forsiktig med hva du sier tenker jeg. Du skal selvfølgelig ikke skamme og å ikke fortelle alt er ikke å lyve. Det er å beskytte deg selv og tro meg, vi har ALLE hemmeligheter, skjeletter i skapet. Depresjon og angst er veldig uskyldig i forhold til mange andre tyngre kokoloco's diagnoser som påvirker andre rundt deg negativt.

Jeg har vært frivillig innlagt og på tvang. Det er jo klart forskjell. Problemet er at det er ikke noe alle i befolkningen er kjent med.

Jeg foretrekker folk som gjør noe med sin egen situasjon mye mer enn folk som går rundt uten å gjøre noe med psykisk helse.
Husk at det er stor forskjell på tyngre diagnoser enn det du er frivillig innlagt for. F.eks kan paranoid schizo og borderline være skremmende komplisert og destruktivt i relasjoner med andre mennesker. Så jeg synes du skal slappa av litt, fokuser på deg selv og din egen mentale helse og drite i hva andre tenker og trur for det vil alltid være idioter som har fordommer uten at det har noe med deg å gjøre. Desverre så er det en altfor stor andel av befolkningen som bare tenker "ta deg sammen".