View Single Post
Sitat av Mr.Septik Vis innlegg
Ja, om det er snakk om pasienter som ikke responderer på noen av alle de andre behandlingene som finnes mot depresjon, så er jeg enig i at det helt klart er verdt forsøket. Det jeg da tenker er skummelt med opiat behandling, er jo at en dyp depresjon plutselig kan få nye nivåer av dybde, da opiater kan føre deg lengre ned til den nederste avgrunn når det en gang skal seponeres, så da vil du jo på en måte gjøre vondt verre i verste fall.

Som sagt, enig med deg i at det kunne ha vert et alternativ til behandling av depresjon, men uansett hva du svelger nedpå, er det ingenting som bare blir borte, alvorlige tilfeller av depresjon kan jo i enkelte tilfeller være mer eller mindre "umulig" å få has på.

I forrige post forsøkte jeg meg på litt humor, men tror det ble forstoppet en plass på veien



Beklager, men off-topic!
Ble litt nyskjerrig når du skrev om de forskjellige fargene ved bruk av psykadelika. En av de første møtene jeg hadde med den kategorien, begynte med 700ųg LSD, etterfulgt av 3,5g cubensis av ukjent type.

Det som aldri helt har sluppet taket var da jeg måtte på toalettet, og mens jeg holder på å tømme blæren, ser jeg ned mot toalettet og det består plutselig utelukkende av de mest intense neonfargene jeg noen gang har sett. Ble totalt oppslukt av fargespillet, og ca hallveis i tømminga, begynte "fargene/toalettet" å flyte nedover mot gulvet og utover gulvet. Sykeste jeg har sett noen gang, men fikk gjort mitt, og gikk over til vasken for å vaske hendene. Plutselig skjer det samme med vasken, "levende farger" som danser, samtidigt som hele greia renner som en seig masse nedover veggen og utover gulvet.

Kjente kun pur lykke og tilfredshet, og syntes det var helt fantastisk! Har tatt mye større doser i ettertid, og har opplevd min del med psykadelika, men har aldri opplevd farger på samme måten igjen..

Har du noen idé på hva det kommer av ?

Beklager igjen for off-topic!
Vis hele sitatet...
Har lest endel av postene dine her inne i det siste og er stort sett enig i det du sier, men må innrømme at det kuleste ved din profil er valg av nick... Føler vi vandrer i samme søla

Og til emne, opiater er absolutt ikke veien å gå, om det kniper på randen av dingledansen så ja, da er opiater er alternativ...Men det er å utsette sin egen behandling, det løser ingenting

Jeg gikk 5+ år i terapi, fikk psykologspesialist fordi jeg var en "vanskelig sak" og selv der var det ikke mye å hente... Nå skal det sies at jeg var presset mot veggen, jeg så ingen mening og ingen løsning....

Jeg valgte derfor å eksperimentere med fleinsopp, jeg har hatt gode og dårlige opplevelser, men alle har gitt meg noe, det som er verdt å huske er at ja, psykedelika kan absolutt åpne opp for terapeutiske opplevelser, men det som er problemet med "snarveier" er at opplevelsene er rimelig kaotiske og det blir en hel del arbeid etterpå...

Men jeg tenker at om man er opptatt av å forstå, tar med seg det vitenskapelige og holder en balansert tone gjennom opplevelsene så kan man få mye ut av det, men jeg vil understreke, igjen, snarveier fins, de er dog kaotiske og trenger bearbeiding og innsats i ettertid..