View Single Post
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Hei, jeg ver det er mange tråder her inne om dette men orker ikke å lete, sorry.
Jeg er bare 20 år gammel og drar til psykolog og sliter veldig med depresjon, angstanfall og angst generelt. Og jeg lurer bare på hvor enkelt er det egentlig å bli avhengig av Benzos visst jeg får tak i. Får jeg har lest at om du ikke har angst osv er ikke rusen av benzo noe interissent, har aldri prøvd før og en kompis sa til meg at visst jeg begynner med det så er jeg ferdig…
Vis hele sitatet...
Saken for meg var at det var så befriende den gang jeg testet. Så befriende for kroppen at jeg forstod at det der, det er farlig for meg. Er det slik de uten angst har det?, husker jeg at jeg tenkte. Gud, så deilig det føltes.

Husker også samtidig at jeg så for meg en person i pillerus, som jeg har sett så utrolig mang en gang, som ikke tror h*n er synlig rusa i det hele tatt samtidig som h*n feier fortauet med haka der en sjangler bortover.

Så at dette kunne jo fort bli meg. Den personen ville jeg ikke bli. Snakker kun for meg selv her og kritiserer på ingen måte evetuelle andre som bruker eller sliter med piller. Men slet såpass mye med meg selv at det der kunne vel ikke endt noe særlig bra.

Siden ikke forsøkt. Tør ikke. Vil jo ikke si at jeg ikke sliter for det, men har valgt andre ting som terapi/behandling. Vært innom cipralex, som er tidligere nevnt her i tråden.

Det er vel veldig individuelt tenker jeg. At noen kan ha stor/noe hjelp av en pille i enkelte tilfeller/perioder kan en ikke stikke under en stol.

Ingen som selger deg benzo lett her, noe som heller ikke burde gjøres.

Skal ikke spørre om noe her for det har lite for seg uansett. Sliter en med noe såpass mye at en kunne tenkt seg å endre på det så burde en ta det opp med den det gjelder, som lege osv. Hvis det ikke er allerede gjort. Er en ikke fornøyd med behandler/lege eller føler at en skulle hatt mer eller annerledes hjelp, så kan en fort tjene masse på å gjøre en endring det i stedet.

Sier ikke at dette er noe som skal erstatte en pille, men bedre enn å kaste seg på benzo på egenhånd

Ønsker deg i alle fall lykke til videre og håper du kommer deg ut av det der mørket snart. Det finnes håp