View Single Post
Sitat av stepry Vis innlegg
Hva mener du da? At vanlige mennesker ikke får lov til å stille kritiske spørsmål? At vanlige mennesker ikke skal ha lov til å ha meninger som kanskje er feil?
Vis hele sitatet...
Jeg mener at en bør ha en del kunnskap innen emnet, før en liksom skal stille «kritiske spørsmål». Uten den bakgrunnskunnskapen forblir det meste idiotisk oppgulp, som egentlig er kun støy..

Sitat av stepry Vis innlegg
Jeg har full forståelse for problemstillingen som dukker opp når mennesker med en gigantisk platform påvirker andre mennesker på en måte som du/jeg mener er feil, men dersom "løsningen" er å sensurere alt vi mener er "feil" meninger - så beveger vi oss i en særdeles skummel retning (i forhold til ytringsfrihet). Et bedre alternativ er å heller prøve å påvirke folk til å lære seg kritisk tenkning, fordi dette er en egenskap som er imperativ å inneha dersom vi skal ha et håp om å etterhvert kunne forstå hverandre.
Vis hele sitatet...
Det kan være. Men hva med å lytte til kritikken de får fra eksperter på området?

Men hva mener du en skal gjøre, hvis en like innflytelsesrik person påstår at jordkloden er terningformet?
Hvis dette får drive på, så får vi en hærskare som mener at jorden er terningformet. Blir jorden mere terningformet av den grunn?..
Dessverre forblir jorkloden så og si kulerund, og det vil den forbli om vi mener det ene eller det andre.

Men noe av det han Joe Rogan, en del antivaxxere og en del andre kommer med er like ille som eksemplet mitt over.
Joe Rogan hadde med Neil Degrasse Tyson i ett av sine episoder, der ble han faktisk irettesatt minst én gang, altså at han bedrev å prøvde å spre falsk informasjon. Etter jeg så denne episoden, så har jeg blokkert Joe, fra YouTube-feeden min, og jeg anbefaler alle andre å gjøre det. Han er ikke en mere troverdig kilde enn Donnald Duck! Heller mindre!..
Det kan glimte til med en del sannheter en gang i blandt, som er utblandet med en god del okseskit.

Dropp og følg han, så blir Joe mer og mer borte. Det er det han fortjener at vi vender han ryggen.