View Single Post
Kjendiser og podcaster bryr meg like mye som hva du hadde til middag i forigårs, så alt jeg vet om Joe Rogan er at han liker oppmerksomht. Men jeg liker musikk.

Hva jeg virkelig undres over er hvofor gir musikere frivillig fra seg all musikken sin og makten sin?

Først gir musikere fra seg låtene sine til et plateselskap for lovnader (noen betaler til og med plateselskapet).

Så gir platselskapet fra seg låtene til Spotify, og mottar til gjengjeld enorme mengder aksjer i Spotify. Musikerne (bortsett fra .1%) sitter igjen med småpenger.

Så gir Spotify 100 millioner dollar som musikerne hadde fortjent til én person.

Så synker Spotify-aksjene og til og med plateselskapene taper penger på denne hestehandlen.

(Om du tror dollar-milliardær og Spotify-CEO Daniel Ek bryr seg om at aksjene synker etter at han har solgt seg ut selv tar du feil.)

Så lar musikerne denne ene personen med 100 millioner dollar diktere hvilke plattformer det er sosialt akseptabelt å livnære seg på?

Jeg mener hva var planen? Er dette bare ren idioti og luksusfellen-nivå av økomisk inkompetanse eller har jeg oversett noe essensielt?