Tråd: Vaksinepress?
View Single Post
Sitat av pipestilk Vis innlegg
Satt litt konspiratorisk light på spissen. Men det er enormt mye penger i denne pandemien for de som lever av vaksiner. Vaksinepasset vil jeg si er indirekte tvang. Det er klart at en del av talsmennene for dette har konfliktinteresser. Men nå har vi sluppet billig unna til nå i Norge, men mange ønsker tilstander som nord-korea velkommen.
Vis hele sitatet...
Nei, det er ikke litt satt på spissen, det er standard offermentalitet fra den kanten. Hvis noen er uenig med deg, og kanskje til og med har en moralsk innvendig, så er man plutselig et kneblet ytringsoffer som lever under et tvangsdiktatur. Skjerpings.

Koronapasset gjelder utenlandsreiser. Andre land har allerede rett til å nekte deg innreise for mindre grunner enn det. Det kan vi endelig være imot hvis vi vil, men det ikke en nasjonal bestemmelse. Hadde du trengt vaksine pass for å gå på jobb, kafé, butikk, frisør osv så ville jeg vært enig med deg. Restriksjoner med arrangementer, karantene osv er midlertidige. At Bent står på TV og ber deg vaksinere deg er ikke tvang.

Jeg spør igjen: Hvem vil ha Nord-Koreatilstander? Jeg har også ytringsfrihet, og rett til å mislike dine ytringer og handlinger. Det er sånn det funker i et demokrati.
Sist endret av *pi; 29. september 2021 kl. 16:12.