Tråd: Vaksinepress?
View Single Post
Sitat av Mullah Vis innlegg
Man må fortsatt vente på at flokkimmuniteten blir et faktum. Hvilken risiko som er størst (komplikasjon i forbindelse med vaksine kontra det å bli smittet før flokkimmunitet i Norge er et faktum) har jeg ikke gjort meg opp noen mening rundt.
Vis hele sitatet...
Jeg er enig. Jeg tror premisset om at alle andre (eller mange nok) tar vaksinen er litt usikkert, og særlig om du tenker åreise utenlands som Synderen nevner. Poenget mitt ar egentlig bare at det finnes rasjonelle resonnementer for nekte å ta vaksine, men de er egoistiske. Så man er enten irrasjonell/ignorant, eller egoist, eller begge deler. Jeg tror mange egentlig har mest egoistiske motiver, og prøver å rasjonalisere dem bort med at det er usikkert. Har sånn sett mer sansen for TS i åpningsinnlegget som bare innrømmer at han ikke gidder fordi han ikke anser det som i hans interesse, gitt at han er heldig og bor i Norge (der andre tar seg av problemet).

Sitat av Bobben79 Vis innlegg
Alvorlige bivirkninger som er raportert.
Vis hele sitatet...
Men du må jo sammenligne med alternativet. Hva er risikoen med å ikke vaksinere seg? Det er også et valg med potensielle konsekvenser.

Sitat av pipestilk Vis innlegg
Personlig er jeg ingen generell motstander av vaksiner, men jeg har og fremdeles meldt pass å kjent presset på kroppen fra andre og samfunnet der mektige krefter som prøver å presse frem nettopp vaksine tvang.
Vis hele sitatet...
Hva legger du i at mektige krefter prøver å presse frem vaksinetvang? Kan du nevne et eksempel på dette? Mener du det at folk er uenig i valget ditt? Jeg har tilgode å se en mektig kraft ta til orde for tvang.