View Single Post
Trådstarter
387
Sitat av meaculpaUIO Vis innlegg
Tror ikke traumer nødvendigvis utforskes og slik kommer i en posisjon til å endres eller aksepteres, via mikrodosering. Det blir å avhjelpe symptomer i hverdagen, slik jeg oppfatter det. Holde mørket litt unna tankene.

Hvis man aldri ble den samme og opplevde det negativt, når man prøvde psykedeliske stoffer tidligere, så virker det som et fornuftig og sterkt motargument mot at en kan takle opplevelsen riktig.

Man kan nemlig også gjen- eller nytraumatisere seg selv under påvirkning på en ny og skremmende måte, hvis man gjenopplever det vanskelige uten å håndtere.
Da blir det som et mareritt om det som er vanskelig.

OP, hva gjør at du tror dette skal fungere? Og hvordan skal det fungere? Har du en formening om det selv

Det er potensielt veldig ødeleggende for de med diagnoser eller arvelige sykdommer å skulle behandle seg selv med disse stoffene, da de noenganger blir enda mer fantasirike og mindre orientert mot sine faktiske og personlige problemer. Pluss sykdom blomstrer opp

Er det fks mange med PTSD som blir friskere av en skikkelig dose? Jeg er usikker
Vis hele sitatet...
Tror jeg bare dropper det ass. Både fordi det er rus og jeg er rusavhengig i tilfriskning med snart 3 rusfrie år, men også fordi jeg ble traumatisert sist jeg tok det. Jeg hadde ca 4 runder med LSD som var bra og så hadde jeg vel 4 som var dårlige hvor de bare ble verre og som sagt den siste som var katastrofe. Tror ikke jeg skal leke med det her ass