View Single Post
Sitat av Jokkerella Vis innlegg
Kaster inn at jeg er ganske uenig i denne uttalelsen. Jeg har hørt en eller annen gang at latter har biologisk opphav i at en finner lettelse i en situasjon med 'press' som ender i lettelse. - Du prøver å forstå hva en komiker sier mens de presenterer en spøk, og når du kommer til punchlinen og innser at det ikke var uforståelig (en føler seg utelatt når hele rommet tok vitsen; men ikke du) så ler du fordi du er 'ute av faresonen'.

Generelt ett ganske kynisk blikk på verden vil jeg si, om man ikke kan nyte noe så enkelt som en god latter uten å føle at egoet ditt er truet synes jeg det er noe du burde revurdere. Er det virkelig så seriøst at du konkluderer med at alle mennesker ler i en sammensvergelse for å bringe deg ned? Eller er det det man bekreftelsesforstyrrelse?

''Oss høysensitive mennesker leser dette uhyre enkelt og det er stygt - tro meg.'' - Vil heller si at det virker som en dyp usikkerhet i deg, hvis du virkelig mener at hele verden er ute etter deg fordi man deler en latter. Legger til noe jeg har skrevet her inne før; hvis dine oppfatninger av samfunnet og verden strider i mot den generelle oppfatningen til absolutt alle i hele rommet så er det noe du burde ta en titt på og revurdere. Virkelig. - Høysensitiv < Forbanna usikker, punktum.
Vis hele sitatet...
Hvor skrev jeg at ikke kan nyte en god latter? Jeg ser derimot bak den latteren og det er ikke pent. Jeg ler ikke av unormalt slemme ting. Men kan le hvis noen som er veldig seriøs der og da sier noe rart, og det er veldig normalt å gjøre. Det er selve mentaliteten jeg stusser på, både i meg selv og hos andre.

Hvorfor antar du at jeg konkluderer med at alle mennesker ler i en sammensvergelse for å bringe meg ned?

Jeg bidrar til denne galskapen selv, men tar prøver å ta tak i verden og jobber som følge av det med meg selv, men også med mennesker jeg møter på min vei.

Folk gjør det ikke bevisst. De er uinformert.

Jeg lo såvidt det var av den kommentaren din om at jeg er forbanna usikker. punktum. For du kjenner ikke meg ettersom veldig arrogant måte å formulere seg på ettersom du ikke kjenner meg. Du ser heller ikke ut til å vite hva forskjellen på høysensitiv og usikker er.

Men klart jeg har mine usikkerheter og kan også bli usikker i tillegg hvis noen ler av meg.

Jeg vil ikke bli laget et show av og det tror jeg andre som virkelig har blitt mobbet i sin barndom ser seg enig i.

Jeg er ikke overrasket, men føler meg matt over at du velger å besvare mitt syn på humor og ikke disse tvers gjennom vakre ordene:

Sitat av K-Uche Vis innlegg
Jeg vil heller føle glede som følge av at jeg har donert penger til Leger Uten Grenser, besøkt min lokale moske og prøve å forene vesten og Islam, gått i gaten og proklamere høylytt om verdensfred. Dette er for meg langt mer humant og viktig i en så brutal og stygg verden som det vi lever i er; enn å sitte på et nettfora å bruke humor på en nedverdigende måte. Nå sitter jeg selv på dette forumet for å støtte min kamp mot grums i verden.
Vis hele sitatet...
I det minste kommentere at du likte det jeg skrev.

Sitat av Jokkerella Vis innlegg
Du om det.
Vis hele sitatet...
Liker du å bli dominert?

Personlig liker jeg hverken å dominere eller å bli dominert.

Mulig jeg er en av få som lever forut min tid, all dominans i samfunnet tatt i betraktning.