View Single Post
Trådstarter
167
Jeg mente selvfølgelig ikke at netthandel-konkurransen ikke er reell, for det er den absolutt. Det jeg mente er at de som selger klær til damer under 40-50 vil miste langt flere kunder til netthandelen enn oss.

Vi har ingen direkte kontakt med de danske selgerne, men hun som solgte butikken til de i 2016.

Ifølge hun selger de fordi det ble for vanskelig for de å tjene noe penger når de ikke har oversikt over hva som selger i sin egen butikk i Norge. De har bare dyttet masse av sine egne varer inn i butikken uten å samarbeide med noen som kjenner kundegruppen.
I tillegg har de lønnet 4 ansatte i 1,5 årsverk med en relativt god lønn, vil jeg påstå. (220kr timen)

De selger også en annen butikk i Norge for å prioritere butikkene sine i Danmark.

Jeg har gått igjennom regnskapet, og selvfølgelig er det en negativ trend som må snus.
Omsetningen var stigende fra 2014 til 2018, men i 2019 falt omsetningen med 35%.

Dette mye grunnet vareutvalget til de danske eierne og en lang periode med mye veiarbeid (10mnd)
hvor man ikke fikk kjørt frem til parkeringa.

Kommer man seg tilbake på tallene fra 2016-2018, kutter lønnsutgifter fra 1mill til 5-600 000 og øker budsjettet for markedsføring så tror jeg man kan få et driftsresultat på 250-400k i 2020. I 2021 vil forhåpentligvis også den økte markedsføringen gi enda bedre resultater..