View Single Post
Mannlig feminist og stolt av det, og selvom du ikke forstår hvorfor likestillingsbegrepet fortsatt går under navnet feminisme mangler du rett og slett historisk kontekst ass! det vanligste etternavnet i Norge er Johansen, men jeg tviler sterkt på at de fleste som går under det navnet er sønn av folk som heter Johan?

Og det faktum at du ble så defangsiv knyttet til begrepet giftig maskulinitet var forutsigbart. Jeg vil anse meg selv som en ganske typisk mann på en del punkter, ræva på å rydde, gråter sjelden men bortsett fra det har jeg også egenskaper en del menn i 50-åra trolig vil anse som litt feminint, kontakt med egne følelser, høy grad av selvinnsikt og en relativt grei omsorgsevne. Med disse egenskapene innabords er det ganske enkelt å se at giftig maskulinitet er et større problem enn giftig feminitet. Det ene utelukker selvsagt ikke det andre da det også er et problem, men det går i hovedsak på å ha 2 tanker i hodet samtidig. Det er derfor bevegelser som #metoo osv oppstår, nettopp fordi vi menn har tatt for lett på ting og lever i stor grad etter utdaterte maskuline idealer, noe jeg selv også gjorde i mange år fordi kompiser og popkultur som hos de fleste andre forma synet mitt på kvinner og det og være mann. Hvis ikke du ser at giftig maskulinitet faktisk er et relativt stort problem blant oss dudes bør du nok fokusere litt på dine indre prioriteringer ass!

Og hva gjelder resten av beskrivelsene dine knyttet til kvinnelige feminister kan jeg godt forstå dem dersom du ikke har snakka med feminister selv, da Sigrid Bonde Tusvik & co har tatt i bruk en retorikk som ikke akkurat er hjelpsom til tider, all den tid hun prøver å emulere rødstrømpene fra 70-tallet som ikke nødvendigvis er relevant i dag samt at hun bruker all sin tilmålte tid på å rope veldig høyt. Men prater du med faktiske feminister er de fleste av dem ganske annerledes enn det og i aller høyeste grad opptatt av de tingene du etterspør, og det faktum at du bruker dagsnytt 18 som referansepunkt, en ganske utdatert nyhetsformidler i 2019 gjør kanskje oppfatningen din korrekt for deg men verden er mer nyansert enn tv-debatter.