View Single Post
Har jo stått på sovemedisin i 15 år, så slutter neppe med det første. Men det er jo ikke bare å flytte. Selge et hus for å flytte nærmere jobben, en jobb jeg kanskje ikke blir værende i alt for mange år, for å unngå å kjøre etter å ha tatt litt for mye allergimedisin....tror ikke det.
Er en ung, og kun leier, ingen familie osv, ja da er det lett å bare flytte på seg. Men er ikke der.

Kjenner ikke til regelverket for TT kort, men tenker at jeg neppe er i målgruppen, eier egen bolig, bil, tjener greit osv. Å da få det kun fordi legen da ev. kan skrive ut sovemedisin igjen + allergi medisin med antihistamin...jaja
Og så kjører jeg jo noe i jobb sammenheng også, så vil slite med å forklare at jeg ikke kan kjøre, da førekort kl B var et krav for jobben.

Men, jeg har jo fått svar. Ja de kan ta blodprøve ved en ulykke om de mistenker noe (eller vil ha 100% svar på noe) og ja, de kan oppdage at jeg har tatt medisin med Antihistamin som jeg ikke har fått fra legen, og ja da kan jeg miste lappen.

Personlig mener jeg at jeg ikke er en dårligere sjåfør nå, enn før de nye reglene. Jeg gikk jo på 100mg Atarax i mange år, da sammen med både innsovning og type Seroquel (150mg)/Venlafaxin (150mg) osv i tillegg.

Har i alle fall de siste dagene følt meg veldig uthvilt og full av energi på morgenene, noe jeg knapt har gjort siste året. I praksis er jeg nok faktisk en bedre sjåfør, enn etter netter med kun 2-3 timer søvn - men teoretisk, så sier de nye reglene at jeg ikke kan inneha førekort med de dosene og de typene medisin jeg tar.
Sist endret av zon123; 6. november 2017 kl. 19:45.