View Single Post
Sitat av frtoretang Vis innlegg
Rådet mitt blir derfor å sjekke med fastlege evt. en helt vilkårlig lege. Forklar situasjon rundt hvorfor du tar medisinen, hvodan den virker på deg og spør hvordan dette påvirker din evne til å føre motorkjøretøy. Er noe om 8 timer, husker ikke detaljene.

Det kan være du er omfattet av unntakene i regelverket, eller at legen kan gi deg en annen type medisin for å hjelpe deg med søvn. Feks seroquel. Og at en ny type medisin mot søvnproblemer hjelper deg slik at du er helt sikker på å være innenfor reglene ihht førerkort.
Vis hele sitatet...
Før det nye regelverket gikk jeg på Stilnoct 10mg for innsoving + Atarax 25mg x 3 (Antihistamin) + Venlafaxin Bluefish 150mg alt for en god natts søvn.
Da det nye regelverket kom, måtte jeg kutte ut alt. Fikk etter en liten stund Circadin 2 x 2mg + Seroquel 150mg depot
Bare fungert slik passe, tar ofte timer før jeg sovner + jeg våkner 5-6 ganger per natt, ofte med en lengre våken periode midt på natten. For å sovne raskere, begynte jeg å ta en Parlagin Forte + migrenemedisin hver kveld. Dette er ikke ideelt i det hele tatt, men jeg sovnet i alle fall raskere, dog hjalp ingen ting mot at jeg våknet x antall ganger i løpet av natten.

Etter div kjøp fra nettet, har jeg nå funnet en god kombinasjon:
ca 1 time før leggetid = 1 x 150mg Seroquel depot + 75-100mg Benadryl (allergimedisin med antihistamin)
Så ved legge tid 3 x 3mg Melatonin (ikke Circadin)

Sitat av frtoretang Vis innlegg
Vær grei å respekter det nye regelverket. Det er er grunn til at det kom. Vi trenger virkelig ikke pillefjerne mennesker kjørende rundt i trafikken.
Snakk med fastlege
Vis hele sitatet...
Men etter 15 år med sovemedisin, og nå ca ett år uten god søvn, er jeg desperat etter å få god søvn igjen, og det har jeg nå funnet med hjelp av Melatonin og medisin med Antihistamin. Det får jeg ikke fra fastlegen, uten å miste retten på førekort.
Sist endret av zon123; 5. november 2017 kl. 19:28. Grunn: mer info