View Single Post
Sitat av Noxaran86 Vis innlegg
Sant nok at å ha førerkort ikke er en rettighet, MEN det gir deg retten til å kjøre bil etter du har gjort deg fortjent til det via å betale for opplæring samt bestå teoretiske og praktiske prøver.

Å bli nektet førerkortet som du har gjort deg fortjent til å ha via disse testene og betalt ti tusenvis av kroner for er så klart en straff uansett hvordan du vil vinkle dette Hemmeligegreier.
Vis hele sitatet...
At man har betalt for opplæring og alt det der er ikke relevant. Det er fortsatt ikke en rettighet å ha førerkort, uansett hvor mye penger man har brukt på det.

Det er konkrete krav i loven for å inneha førerkort, og oppfyller man ikke disse kravene får man heller ikke ha førerkort. Dette er ikke straff, men handler om at man ikke oppfyller kravene.

At man føler at det er urettferdig betyr ikke at det er en straff.

Når en lensmann i Karasjok tar fra folk sertifikatet grunnet slagsmål på den lokale puben så ser iallefall ikke jeg sammenhengen dette har med en jakt tur på fjellet eller bilførers egenskaper til å håndtere kjøretøyet. Heller ikke når oslo politiet fratar retten til å kjøre bil for han tok seg et blås på en fest to helger siden.
Vis hele sitatet...
Såvidt jeg kan se står det ingenting i noen av artiklene at noen har blitt fratatt førerkortet på grunnlagene du nevner her. Tvert imot omhandler artiklene gjentatte overtramp.

Når denne lokale lensmann stjerna kan operere som anklager, dommer og bøddel så kan dette så klart fort gå over mot korrupte hendelser der lensmannen tjener på det, hvorfor kobler du ikke dette ved egen maskin?
Politiets personlige moralske kompass peker ikke alltid i riktig retning, uansett hvor mye du måtte ønske dette, derfor er det veldig heldig at vi har et rettsystem der ikke enkelt individer skal kunne missbruke sin posisjon.
Vis hele sitatet...
Lensmannen opererer ikke som anklager, dommer og bøddel fordi det ikke er en straffereaksjon. Det handler om at enkelte ikke oppfyller kravene etter loven for å inneha førerkort.

Hvilken retning enkelte politifolks personlige moralske kompass peker i er ikke relevant. Skal man begynne med slik argumentasjon kan man like gjerne argumentere for å frata alle politifolk politimyndighet fordi enkelte politifolk har begått overtramp. Det blir bare en usaklig avsporing.

Dessuten kan avgjørelsen klages inn, og da vil noen andre enn den som avgjorde tap av førerrett se på saken og ta en ny vurdering.

Siden vi har gjort Mari ulovlig så må man bevege seg i kriminelle miljøer for å oppdrive det, og dette er argumentet ditt for at det er greit å drikke et par pils annenhver helg men ikke greit å ta seg ett blås annenhver helg?
Vis hele sitatet...
Jeg påpeker en viktig forskjell mellom alkohol og ulovlige rusmidler.

Skal det rettferdiggjøre at politi fratar ellers lovlydige borgere retten til å jakte vilt og/eller kjøre bil for at de velger et sunnere alternativ til rus?!
Vis hele sitatet...
Ellers lovlydige? Som morderen som drepte noen, men ellers var lovlydig? Du kan ikke påstå at noen er lovlydige samtidig som de bryter loven.

Undertrykkelse og forskjellsbehandling basert på under utdannede lederskikkelser i det politiske Norge er ting vi fint klarer oss uten!
Men siden vi nå sitter i denne bisarre situasjonen så må vi gjøre vårt for å presentere vitenskapelige rapporter til menneskene som sitter i posisjoner til å forandre på ting.

Det skremmer meg at du alltid skal leke djevelens advokat når det norske politi er involvert, uansett hvor dumt de har handlet.
Vis hele sitatet...
Vitenskapelige rapporter?

Hvorfor tror du jeg leker djevelens advokat? Jeg har mitt syn, som jeg argumenterer for. Akkurat som alle andre.