View Single Post
Sitat av Fishface Vis innlegg
Ethvert gatehjørne ser ut til å være okkupert av en rumener i lenestol med en kopp til å putte penger i. De har gjort selv den korteste turen med trikken til en reise i tigging og bråk, og de har forandret handleturen i sentrum til et sikksakk-løp forbi alle tiggerne med et stort behov for penger.
Vis hele sitatet...
Et helvettesscenario! Jeg har en fin dag, så ser jeg en fattig, og jeg merker hvordan stresset går opp - jeg kan ikke ferdes i byen lenger uten å bli genuint sinna! Det har nærmest ødelagt livet mitt, rom-folket har sendt psyken min inn i en tung depresjon. Jeg sitter hjemme, og krangler på internett, fordi romfolket har gitt meg sosial angst. Hva vil skje om jeg går ut neste gang? Vil en gammel dame be meg om penger? Vil en ung mann spille trekkspill på t-banen? Kanskje, og dette hadde vært ekstremt, vil en av de rappe lommeboka mi når jeg sjangler full hjem? JEG FØLER MEG RETT OG SLETT IKKE TRYGG!

...fy faen, nordmenn er så jævla bortskjemte at jeg ikke har ord. For en boble vi lever i, hvis vi tillater dette å være et politisk problem.

Sitat av DumDiDum Vis innlegg
Du må huske på at dette er folk som har råd til å sette seg i bilen sin og kjøre til Norge. Litt på lik linje med at asyl-søkerene som kommer hit er de som har råd til å bruke mange tusen kroner på en flybillett hit. Morsomt fenomen det også... men hjelpe skal vi, istedenfor å hjelpe de som faktisk er så fattige at de, vel, ikke har råd til å ta seg en tur opp hit. Hele greia er bare syk.
Vis hele sitatet...
Så hvis man er rik nok til å bo i et hus, og klarer å slenge seg på en minibuss opp til Norge (som ikke nødvendigvis er så jævla dyrt), så er man for rik til at det legitimerer både å få oppholdstillatelse, eller det å tigge på gata? Hva er fattigdom for deg?
Sist endret av Hardtliv2013bwoi; 11. mai 2013 kl. 12:16.