Tråd: Blitt kristen
View Single Post
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
Dudew8: Selv om du allerede kjører en fadeaway, som ifjor:

Pussig at du fortsatt ikke har svar på spørsmålet jeg stilte for over et år siden. Du skriver at du ikke orker lange innlegg, men svaret på «Hvor var døperen Johannes da Jesus ble korsfestet?» kan da vitterlig ikke være så langt?

Jeg regner med at du mener at du ikke er perfekt, og at du er feilbarlig. Da du er menneskelig.

Videre antar jeg at du leser alt dette, og ikke ut av arroganse ironisk nok bryter med t.d. Salomos ordspråk, Kap. 8, vers 13.

Så jeg foreslår at du setter dette på listen din over meditasjonstemaer:

For meg framstår deltakelsen din i tråden slik:

- Du har lyst til å lede TS på det du mener, eller mener at du vet, er riktig vei.
- Du oppgir ikke hvilken, eller hvilke bibler du mener TS bør bruke. Ei heller hvorfor du mener dette er vettuge kilder.
- Du bruker en del greier relatert til no true scotsman, moving the goalposts, og persuasive definition.
- I motsetning til ifjor orker du ikke å komme med faktiske argumenter og kilder, da du ikke vil pirre din egen kognitive dissonans.
- «Jeg vet noe du ikke vet, men jeg sier deg ikke hva.» – Talemåte jeg sist hørte i barnehagen. Du kan såklart vri det til en «dette er noe vi voksne/opplyste forstår, og ikke noe for barn», om dét føles bedre.
- Du hopper over spørsmål fordi du ikke har svar på dem, og det er flaut å innrømme dette.

Igjen: Dette er kun mine inntrykk. Håper jeg tar feil. Ikke nøl med å cherrypicke det du vil svare på.

Salomos ordspråk, Kap. 28, vers 1. Tudelu =)