View Single Post
Det er garantert huseier og/eller svogeren. Politiet kan utelukkes, og det er jo ikke innbrudd hvis det er brukt nøkkel. Hvis det kun er dere som ha nøkkel, pluss huseier da, så er det huseier. De er vel blitt forbannet. Ikke så lett for de å gå på døra deres, banke på og si at de tror dere røyker og dyrker.

Lettere å spille dere et puss da. Mange huseiere som ikke bryr seg om at de tråkker over en grense når de går inn i leietakers bolig. Egentlig så skjønner jeg det litt også. Fordi for de så er vel kanskje dette som om du skulle solgt sex ifra denne leiligheten. Dere gjør jo faktisk noe ulovlig i huseiers leilighet også, så dere står jo for et overtramp dere også. (Ikke for å moralisere. Bare for å forstå huseier og det psykologiske ved dette.) Jeg har selv opplevd at huseier har snoket rundt i en sokkelleilighet jeg en gang leide.

Jeg ville kvittet meg med alle tegn på dyrking, og så ville jeg flyttet ja. Men; jeg ville også fortalt huseier om at noen hadde vært inne i leiligheten min. Bare for å se reaksjonen. Spill uskyldig og naiv og legg fram saken som at det tydeligvis er innbruddstyver i området som dirker låser. Se på reaksjonen da. Du kan jo foreslå at alle låsene i huset bør skiftes...