Tråd: Selvmord
View Single Post
Sussenusselig
CaptainP's Avatar
408
Jeg reagerer på at du beskriver det som feigt og egoistisk. For de fleste er det det vanskeligste valget de noengang tar og de som befinner seg i den situasjonen at de er suicidale ser det som eneste løsning på problemene sine, eller også andres.

En jeg kjenner var overbevist om at hun var en byrde for familien og vennene sine emosjonelt og gjorde dem en tjeneste, selvom de ikke forstod det, ved å ta livet sitt. Og hadde personen attpåtil hørt seg selv beskrevet som feig og egoistisk tror jeg ikke det hadde hjulpet. Heldigvis søkte hun og fikk hjelp til å komme seg ut av depresjonen.

Jeg sier dette (og utleverer historien om venninen min hvilket jeg føler på en måte er et tillitsbrudd, men et rettferdiggjørbart et) siden vi er på et internettforum hvor hvem som helst kan lese trådene, og fordi det er en trådtittel som kan tiltrekke seg noen som er der hvor de kanskje planlegger noe drastisk.

Til den tilfeldige vil jeg si at livet ditt kan forandre seg og det finnes folk der ute som vil høre på deg og hjelpe deg til å forandre livet ditt. Det er ikke DU som er problemet det er situasjonen rundt deg og den KAN forandres på. Du KAN få det bra.

Beklager off-topic og klara-klok fakter, jeg vet ikke hvordan jeg skal uttrykke meg bedre.

Hjelpetelefonen for psykisk helse drives av Mental Helse, og kan gi deg tips om hvordan du går videre.
Tel: 810 300 30 døgnåpent)

Kirkens SOS: 81533300 (døgnåpent)
Sist endret av CaptainP; 30. januar 2009 kl. 09:20.