View Single Post
Hypotetisk bedrager
Btyven's Avatar
Trådstarter
184
Sitat av Amistad Vis innlegg
tjener man penger på å være med?
Vis hele sitatet...
Både ja og nei. De betaler en mindre sum for tiden din, med tanke på at det går ganske mange timer med i selve planleggingen og senere også filmingen. I tillegg dekker de jo utgifter man har knyttet til det, f.eks leiebil osv.

Så går vel littegrann i pluss, men vi snakker ikke mange kronene, så det er ikke noe man sier ja til for å bli rik akkurat

Sitat av Klistermerke123 Vis innlegg
Har ett par spørsmål jeg håper du har mulighet til å besvare:

- Hvordan kom de (Max) i kontakt med deg i første omgang?
- Hvordan startet du i bransjen?
- Hvor mye ville du få i utbytte pr bil kontra bilens salgspris fra forhandler?
- Vet du hva som skjedde med bilene i Øst-Europa? Ble de solgt i deler, eller ble det ordnet med nye, falske papirer?

Ellers takker jeg for god lesning. Ser fram til å se episoden på nyåret!
Vis hele sitatet...
Føler i grunnen jeg har beskrevet i tråden hvordan de kom i kontakt med meg, det var en kompis som kjenner til en av researcherne i serien. De hadde allerede et offer for bilsvindel som skulle stå frem og fortelle sin historie om hvordan han ble svindlet, også ville de ha hjelp fra noen i miljøet til å prøve å finne bilen hans, eller finne ut hva som skjedde med bilen hans, og da lurte de på om jeg kunne gi de et innblikk i den verdenen

Startet mer eller mindre som en tilfeldighet. En kollega fra Litauen på deltidsjobben jeg hadde ved siden av skolen visste jeg var relativt dreven på Photoshop og jeg begynte smått med litt dok.falsk osv for han. Som i alle andre jobber, får man flere oppgaver og mer ansvar etterhvert, sånn var det også her...

Jeg hadde en prisliste å forholde meg til, og det varierer veldig fra bil til bil hva man får for dem. F.eks var mine kunder veldig glad i Mercedes, så en 1-3 år gammel Mercedes kunne jeg få alt fra 8-15.000 euro for, avhengig av modell og utstyr. La oss si vi leverte 2 biler/mnd så sier det seg selv at det ble noen kroner utav det. Du skal deale ganske heftige mengder stoff for å komme opp i samme summer...

Noen biler ble ribbet ned i deler og solgt "i tusen biter", mens andre får stemplet inn nye chassisnummere og eksporteres videre til Russland, Ukraina og Kaliningrad. Det kommer helt an på bilen og etterspørselen.

Bare hyggelig det
Sist endret av Btyven; 20. desember 2016 kl. 13:31. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.