View Single Post
Hei, Freaks!

Jeg er en mann i 30 årene som nylig har tatt opp prosessen med utredning for ADHD. Jeg føler hele prosessen stresser meg, da jeg personlig liker å være ærlig om alt, men igjennom personlige erfaringer og mange gode poster her, forstår jeg at det ikke alltid lønner seg å være 100% ærlig med helsenorge.

Jeg har energi og utstråling nok for en liten landsby. Jeg føler selv at jeg har gode holdninger, og et sunt og reelt syn på verden. Jeg har alltid funnet min egen vei, og har aldri satt meg ned for å klage når jeg har det tungt. Jeg har prøvd og brukt rusmidler til hodet er kokt, men aldri følt meg kontrollert av avhengighet. Her er det nysgjerrigheten og jakten på spenning som får æren.

Nå er jeg som sagt i en prosess hvor jeg ønsker utredning og medisin. Jeg har vært hos fastlege og nevropsykolog, og fastlegen har sendt en forespørsel til DPS. DPS har svart at de trenger ytterligere redegjøring for hvordan min eventuelle diagnose skaper problemer i livet mitt.

Mine spørsmål til dere er: Dere som har blitt utredet i voksen alder. Hva har dere lagt frem som deres problemer? Og hvor ærlig bør jeg være videre i prosessen? Og har dere noen generelle tips til hvordan jeg kan effektivisere prosessen?

Takk for alt dere deler, og vit at jeg setter umåtelig pris på hvor ærlige folk er her, sett opp imot en verden styrt av halvsannheter.