View Single Post
Kjelldriver's Avatar
Trådstarter
635
Vell, skjønner at dere trenger noe kontekst her.

Jeg er tatt et tiltalt et titalls ganger for bruk og oppbevaring, jeg er for en del år siden også dømt for ruskjøring.
Politiet har alltid lagt ned påstand om fengsling, jeg har sluppet unna fengsel og fått sone på andre måter, men likevell sonet. Noe som gjør at jeg blir plaget litt ekstra, politiet har ved flere anledninger produsert falske historier og beviser mot meg, dette har de også blitt tatt for i retten. Denne katt og mus leken har gjort at enkelte i lokalpolitiet er noe bitter, det at de aldri har klart å ta meg på den måten de helst skulle sett, eller at jeg har ålet meg ut og fått lav straff iforhold til hva de har ønsket.
Siste gangen bestemte jeg meg for at jeg har brukt opp flaksen min å må snu livet mitt, det gjorde jeg og flyttet vekk, gjennomførte VGS, tok fagbrev og stater videre på fagskole utdanning og er på siste året nå. Det er mange år siden jeg har hatt noe som helst å gjøre med politiet.
Likevell blir jeg trakkasert i hjemkommunen, de kan finne på å ta meg i arrest uten grunn å holde meg i mange timer før de lar meg gå igjen som om ingenting hadde skjedd.

Politiet har igjennom de ti siste årene gått ut av sin vei for å sørge for jeg ikke skal kjøre bil, selv om jeg aldri har vært involvert i en ulykke eller uhell, jeg har mistet førerkortet to ganger for faktiske forhold, en gang på prikk belastning og en gang for ruskjøring med thc. Disse har jeg erkjent i retten da det faktisk var tilfellet, jeg er en ærlig mann, tar du meg buksa nede så står jeg for det. Og tre ganger for tull, en gang fordi jeg ikke brukte adhd medisiner.
En gang for uaktsom kjøring, da hadde jeg en diskusjon med en politimann inne på stasjonen da de hadde vært hjemme hos meg og ransaket huset uten gyldige papirer og de kunne heller ikke oppdrive papirer da jeg var innom stasjonen dagen etter for å be om å få se de, på utsiden av stasjonen så ropte jeg jævla fascister til de som sto i vinduet og viste fingeren før jeg satt meg i bilen og kjørte hjem, ung og dum I know. Jeg var ikke hjemme, men min mor var på besøk da de brøt opp døren og dyttet mor unna da de kom inn for ransaket huset, hun har i dag fått diagnose og sliter med ptsd på grunn av den episoden, og de kom på nytt dagen etter for å inndra førerkortet mitt for uaktsom kjøring, i papirene sto det, "Burnet bilen rundt i ring på på parkeringsplassen", anmeldelsen ble endret før rettsaken, til kjørte fort foran en brøytekant, hvor de hadde tatt masse rare bilder for å male et bilde for dommer om hvor farlig jeg hadde kjørt.
Og nå igjen for ruskjøring med subutex.

Det som har skjedd nå.
Hadde en tidligere bekjent med meg i bilen som også er fra hjemkommunen, han drev selv en cannabisplantasje som fylte to etasjer i et rimelig stort hus, dette ble han nylig tatt for. Samme karn stakk forsåvidt også av med baggen min under alt dette, noe som ble anmeldt noen dager senere og jeg oppga personen med fullt navn og adresse. likevell ble saken henlagt pga. Politiet ikke kunne identifisere personen...?
Vi ble arrestert ilag, men han ble sluppet da jeg ble tatt inn.
Vi var på en lengre kjøretur, på kjøreturen stoppet vi for å sove, jeg våkner av at telefonen hans ringer, ser at han slår opp nummeret og der står det navn navnesen. Noen timer senere ankommer vi et tettsted og stopper for å strekke på beina, fylle drivstoff, vaske lys og vindu for innsekter, mens jeg står å vasker ruta så kommer det en politibil, dette er kl 5 på morgenen, de parkerer på andre siden av gaten mot oss, de står der i 1 min før de kommer bort og sier at de har sjekket skiltnr, jeg er tidligere kjenning og derfor må de sjekke meg, merk at jeg står utenfor bilen min som er parkert med tenning av.

Jeg har en konstant hvilepuls rett under 100, dette er helt normalt da jeg står på en døgndose 20mg dexamfetaminensulfat, må inn til årlig helsekontroll av hjerte på grunn av det.
Men jeg blir arrestert på misstanke om ruskjøring da jeg har uvanlig høy pulls, helt normalt, skjer hver gang. Normalt sett, straks de får se resepten min og papirene fra lege så får jeg gå, ikke denne gangen. I arresten kommer det en tredje politibetjent som introduserer seg som navnet jeg leste på telefonen til mannen jeg hadde i bilen, og da fattet jeg misstanke om at dette kunne være iscenesatt, jeg sier ikke noe, bare tenker. Passasjeren min er nylig tatt i noe jeg vil si er en større sak. Ikke type avisoppslag sak, men man har ikke to etasjer med planter til eget bruk? Spekulasjoner, strafferabatt whatever.

Den vanlige regla, det går fra stasjonen til helsesenter for blodprøve og kognitiv test, helt vanlig, jeg har vært igjennom dette så mange ganger at jeg kan nærmest gjøre jobben for betjentene, og jeg består den helsetesten hver gang, denne gangen også.
Det som var uvanlig her, var at jeg fikk ikke alene tid med legen som skulle ta prøvene, de satt ved min side hele tiden, pustet og peste meg i nakken mens de prøvde å presse og stresse meg under den kognitive kontrollprøven.

Før tester ble tatt så ber jeg om et glass vann, springen er rett foran meg, men når jeg ber om vann så bryter han ene politimannen ut at selvfølg skal jeg få det, begge betjente går ut av rommet og kommer tilbake noen minutter senere med et glass pisslunka vann, jeg tar en god slurk av dette vannet og kjenner igjen den kjemiske smaken med en gang, jeg har tannlegeskrekk og får noe lignende servert hver gang jeg er hos tannlegen, nylig har jeg gått igjennom tannlegetimer som har kostet drøyt over 50k. Jeg er meget godt kjent med denne smaken.

Nå blir jeg nervøs, hvorfor skulle jeg få vann som smaker kjemisk dritt av politiet? Hvorfor tok ikke legen å fylte et glass vann til meg fra vannkrana som var i samme rom? I mitt hode raser tankene om at det er noe som ikke stemmer her, jeg drikker ikke mer av vannet, dette ser ut til å plage betjente, de spør flere ganger om jeg ikke skulle drikke opp vannet? Jeg svarer de ikke på det og konsentrer meg om legen, spør om ikke vi skal få unna prøvene så vi kan bli ferdig dette.

Legen tar blodet mitt og starter med den kognitive testen, jeg består test etter test og hun ene betjentent blir mer å mer frustrert, hun rett og slett sukker høylytt etterhvert som jeg består de kognitive testene, jeg var tross alt ikke ruset da jeg kom dit, men jeg merker at formen endrer seg og går over til å bli døsig etterhvert som tiden går. Men legen kan altså konkludere med at jeg er ikke påvirket. Da bryter han politimannen ut at han skal ha urinen min, jeg sier da at nei, du har blodet mitt og jeg synes dette begynner å gå for langt, jeg vil se papirer på at de har hjemmel til å gjøre dette.
De kan ikke, og har ikke lov til å ta urin og spytt om man ikke vil, blod kan de ta da det står i loven og det har jeg gitt de. Sjekk loven selv, jeg gidder ikke blad det opp for noen som tror noe annet.

Han kommer da med trusler, jeg tenker at han har bestemt seg for at han skal ha urinen min enten jeg vil eller ikke, og at det er best at det skjer hvor det faktisk er andre vitner enn bare politiet. Han får urinen min, forlater rommet og kommer tilbake etter han har testet pisset mitt, hvem vet hva han gjorde, kanskje jeg ble dopet med det vannet de ga meg og det gjorde at utslaget kom på urinprøven, jeg hadde ikke spist noe som kunne gi utslag, eller kanskje? Spiste en glutenfri burger på det "Det lille kjøkken" i Bjerkvik, dette er en av få steder i Norge som serverer glutenfritt burgerbrød som minner mer om en frøbaguett enn burgerbrød, kan anbefales om noen har problemer med gluten. Måtte faktisk ringe dit nå og spørre, de sa det er kun linfrø i brødet, det utelukker vell burgeren? Det var det eneste jeg spiste på denne turen.
Det kan også ha vært situasjonen som gjorde at jeg følte meg dopet, eller kanskje han putta noe i urinprøven da han var ute av rommet, men da han kommer tilbake med den så er den positiv på BUP som er Buprenorphine, altså subutex.
Blir fratatt førerkort på stedet og tatt inn til avhør, jeg oppgir personalia og bruker retten til å ikke oppgi forklaring. Dette er i dag to uker siden.

Jeg er en vanlig borger, har godt over 400k i året og driver ikke på med noe snusk og har ikke gjort den siden tiden før forrige gang jeg mistet førerkortet, som er fire år siden. Jeg og familie har sett oss lei av dette tullet, de gikk for langt denne gangen. Vi har nylig solgt et hus og er økonomisk klar for å hyre en god advokat, penger er ikke et problem, men jeg har ikke fått papirer fra politiet så jeg har ikke noe sak å henvise en eventuell advokat til.

Tips til advokat, og hva ville du gjort videre nå?
Dette er ikke tull, jeg blir overkjørt av et vesen man egentlig burde stole på og ha tillit til.
All hjelp iforhold til veien videre tas imot med åpne armer.