View Single Post
Krypto er tull og tøys, 99% svindel og resten ren naivitet.
Bitcoin spesifikt er upraktisk, ineffektivt, dyrt å bruke og målpostene for hva det skal være godt for endrer seg konstant. Ikke er det anonymt for de fleste som bruker det, ikke gjør det noe bedre enn andre kyptovalutaer, og det ruller utelukkende på første bevegers fordel samt pumping ved bruk av Tether som for lengst har mistet all kredibilitet angående backing av USD.
De fleste andre kryptovalutaer er pump og dump, løsninger på problemer som ikke finnes eller rett og slett ren svindel.
Slik jeg ser det har Monero noe verdi som en måte å gjennomføre anonyme betalinger, men det krever også god opsec for å gjøres riktig, og om fordelene veier opp for ulempene er jeg ikke sikker på. NANO kunne muligens funket som en kjapp og effektiv betalingsplattform, men det er igjen en løsning på et problem som i stor grad ikke finnes.

Det sagt, det er fullt mulig å tjene gode penger på krypto om man liker å gamble, og jeg elsker å gamble, men la oss ikke late som kryptomarkedet er rasjonelt eller bærekraftig.
Det er såklart ikke aksjemarkedet heller, som fjerner seg i stadig økende grad fra den reelle økonomien, så det er ikke mye bedre i så henseende.