View Single Post
Haha passende tråd idag. Sendtr akkurat inn klage på fastlegen og har begynt å undersøke pasientskadeerstatning.

Høre etter, på ordentlig. Og prøve å finne ut hva ting er. Ikke bare konkludere med at det er psykisk fordi fastlegen selv ikke har kunnskap nok til å tolke blodprøver eller ting som er litt utenfor boksen.

Min fastlege har jattet med meg i 3 år. Hadde ikke utslag på blodprøver (dvs, fastlrgen så ikke sammenhenhen) så ble sendt på dps. Dps konkluderer at det ikke er psykisk. Så begynner det å dukke opp småting, uten at fastlegen tar tak i hele bildet.

Jeg gav opp fastlegen nin etter tre år som sengeliggende zombie. forsto etterhvert selv hva jeg hadde, men ble avfeid gang på gang. Gikk privat, fikk diagnosen (fordi det er synlig på mr, ultralyd OG blodprøver)
Det er så viktig at pasienten blir trodd. At legen henviser om de er usikre og tør å prøve seg litt fram. Man må virkelig være frisk for å være sjuk noen ganger.
Og har du pasienter som går fra å være aktive idrettsutøvere til sengeliggende så for guds skyld gjør mer enn standard blodprøver en gang i året. (True story). Min lege låste seg fast på at det var ettervirkninger av en virusinfeksjon. Fun fact. Det var ikke det.

Vær åpen, ikke bli enspora.