View Single Post
Hvilken:
Unlimited Memory: How to Use Advanced Learning Strategies to Learn Faster, Remember More and be More Productive

Hva:
En selvhjelpsbok med fokus på teknikker og metoder som bidrar til bedre hukommelse.

Hvorfor:
Jeg har latt meg fascinere av mennesker med såkalt superhukommelse, og bestemte meg for å undersøke saken nærmere. Hukommelsen er med og dikterer store deler av livet, og fordelen med et godt minne er selvsagt.

Hvordan:
En kan dele boken opp i tre hoveddeler. Viktigheten av ens mindset i forhold til hukommelse, de ulike teknikkene som en kan benytte og hvordan disiplin er en viktig faktor for et godt minne.

Stort sett fornøyd med boken, både språklig og innholdsmessig. Teknikkene som blir brukt er absolutt kraftige og enkle å lære. Det kraftigste verktøyet er den såkalte "reiseruteteknikken". Kort fortalt går det ut på at man kobler korttidshukommelsen til langtidshukommelsen. Hovedsakelig går teknikkene ut på at man kobler sammen flere av sansene til det man prøver å huske.

Oppsummert er det en fin bok om man ønsker å forbedre hukommelsen sin, men er ganske sikker på at man kan finne alle teknikkene ute på internett om man bruker de riktige søkeordene.