View Single Post
Sitat av Stray_Wanderer Vis innlegg
Har ofte lest at folk sier at både ayahuasca og LSD har en slags intensitetsgrense (dvs at man kun kan komme så og så dypt med dem, og det hjelper ikke å øke dosen etter en viss mengde), mens sopp er annerledes, det finnes ikke en grense på hvor intens en soppopplevelse kan være.

Her er en lenke til en av de nyere videoer til Your Mate Tom der de også nevner påstanden: https://www.youtube.com/watch?v=9Wl7...?v=9Wl78tJC4Ns

Stemmer det egentlig?
Vis hele sitatet...
Har ikke gått over doser på 500ugs på LSD, og heller ikke nærme doser over 5g psilocybin.

Kan ihvertfall si at begge stoffene er enormt potente. Om det er en grense? Usikker selv. Skal nok mer turing for min del for å komme til en slik konklusjon.

Det er en interessant tanke da, men jeg har alltid vært skeptisk. Jeg føler at veldig mange som faller dypt, dypt, dypt inn i sopp kan nærmest begynne å glorifisere soppen som et slags naturlig vidundermiddel og at det er noe mer spesielt enn annet. Får også inntrykk av at litt av baktanken er at sopp har blitt brukt i stammesamfunn i flere hundre, hvis ikke tusenvis av år. Har sett folk bruke argumentet om at "siden LSD er kjemisk framstilt, så kommer man ikke like dypt", noe jeg tror er totalt svada.

Jeg tror dette er noe man må dømme for seg selv og prøve ut selv. Folk skaper jo agendaer basert på sine egne erfaringer og assosiasjoner, selv innen det psykedeliske miljøet.
Sist endret av Sopphuet; 26. oktober 2019 kl. 20:06.