View Single Post
Sitat av SteadyEddie Vis innlegg
@sky – Jeg tror du misforstår hele premisset for trådstarten. Jeg sier ikke at det finnes paranormale fenomener, jeg hevder bare at det finnes uforklarlige opplevelser, og lurer på hva de består i. Eksemplene jeg nevner (der du mener at jeg spenner bein på meg selv) er nettopp eksempler på forklaringer jeg er interessert i. Det er mulig jeg har formulert første innlegg klønete, men det jeg mener er at jeg tror det kan ligge mye spennende forskning i fenomener som jeg da velger å tro mange på at de opplever.
Jeg nevner at jeg som liten så en mann i en døråpning der det beviselig ikke befant seg noen. Jeg tenker ikke på det som et gjenferd, men er nysgjerrig på hva forklaringen på opplevelsen kan være.
Vis hele sitatet...
Åh!

Jeg forstår. Da må jeg bare beklage for å ha misforstått og så puttet ord i munnen på deg. Det var ikke meningen! Takk for oppklaringen. Forhåpentligvis kan innleggene mine være nyttig for andre allikevel - litt mer kritisk tenkning har vi godt av her på bruket.

Uansett, nå som jeg forstår hva du egentlig mener så kan jeg ikke annet enn å være enig med deg. Selvsagt er mange av disse fenomenene verdig nærmere undersøkelse, om det være seg fra et naturvitenskapelig perspektiv fordi en mistenker et reelt og interessant fysisk fenomen som ligger bak, eller fra et psykologisk/neurologisk/biologisk perspektiv for å undersøke kapasiteten vår til å hallusinere og danne feilaktige virkelighetsmodeller, samt mekanismene bak dette.
Sist endret av Sky; 30. november 2018 kl. 15:17.