View Single Post
Jeg er i utgangspunktet ikke imot innvandring, men argumentene dine holder ikke mål, Boo-Boo.

Sitat av Boo-Boo Vis innlegg
Jeg snakket generelt om egoismen til folk som er imot innvandring.
Vis hele sitatet...
Nei, du kalte trådstarter "en massiv egoist med en mangel på empati". For så å bli snurt når du fikk igjen med samme mynt. Det er latterlig oppførsel.

Sitat av Boo-Boo Vis innlegg
Trådstarter stilte spørsmålet om vi har råd til å hjelpe flyktningene. Dette er, uansett hvordan du vrir og vender på det, et høyst egoistisk spørsmål, og en egoistisk tankemåte - da altså å måle menneskeliv i penger.
Vis hele sitatet...
Selvsagt er det et spørsmål om penger. Det finnes ikke uendelig med ressurser i Norge, og det er følgelig et spørsmål om hvordan man bruker de pengene på mest mulig fornuftig måte. Vi har rett og slett ikke nok penger til å kjøpe alle i hele verden ut av elendighet. Hvordan vi hjelper flest mulig best mulig med de midlene vi har til rådighet, er både et legitimt, og for enhver som ikke er fullstendig blendet av idealisme, et tvingende nødvendig spørsmål.

Sitat av Boo-Boo Vis innlegg
Det burde derfor være en selvfølge for alle at staten tar penger der de må ta penger fra (f.eks. statlig støtte til religion) hvis folk i nød trenger det.
Vis hele sitatet...
At folk i nød trenger det har vært tilfellet lenge før konflikten i Syria medførte en stor flyktningstrøm til Europa. Mener du at vi alltid skulle ha brukt 100% av statsbudsjettet på bistand? Eller ser du noen problemer med dette? Ja, vi kunne for min del godt brukt mye mer enn vi har gjort (på tross av nåværende regjerings mantra om å hjelpe dem der de er – noe som i utgangspunktet ikke er en dårlig idé – har FNs programmer for å gjøre nettopp det slitt med massiv pengemangel i lang tid uten at regjeringen vår har gjort altfor mye med den saken), men påstanden om at vi bare må spa ut penger og kutte enhver annen utgiftspost til ingen lenger er i nød, er sjokkerende idiotisk.