View Single Post
De må ha en viss form for kontroll ja, men synes du dette bare var aviser som ikke fortjener statstøtten? De må selvfølgelig ha et minimums krav, men det er vell ikke umulig å sette det litt lavere?

Jeg mener ikke at absolutt alle som har lyst til å skrive om sine meninger burde få statsstøtte, men om de er istand til å skrive en avis på noenlunde godt nivå og har et varierende innhold - om så bare innenfor sitt område - så burde det være nok til at de skal få støtte.

Jeg insinuerer ikke at de har en personlig agenda, men slik som det er nå kan aviser rammes bare fordi samtlige av de som skal ta valget ikke "liker" måten avisene er skrevet på, eller mener de ikke har noen verdi for offentlig debatt. Synes du det er det viktigste med en avis? At den er lett å lese, og interesserer folk flest? Hvor jeg insinuerer dette kan du kanskje vise meg? Det jeg mener er feil med denne saken er at det blir lagt mer vekt på avisenes form enn innhold. Jeg uttaler meg kanskje litt skarpere enn jeg behøver, men jeg blir irritert når en god avis som LMD skal miste støtten fordi den blir oversatt. Det gjør ikke innholdet i avisen noe mindre viktig? Jeg sier nå faktisk at det ikke er rart at de vektlegger det de gjør, da det faktisk er kultur som er deres område, men stiller et spørsmål ved om det er rett at aviser skal dømmes på et kulturelt grunnlag?

Hvorfor kan ikke medietilsynet få ansvaret, som allerede har erfaring med å fordele pressestøtte?