View Single Post
nso
popålol
nso's Avatar
Administrator
De må ha en viss kvalitetskontroll, ellers kunne hvem som helst startet en avis og skrevet hva faen som helst for å få offentlig støtte. De aktuelle avisene har tydeligvis falt for kort i denne kvalitetskontrollen. Det er ikke snakk om litteraturens høye voktere da alle forstår at aviser ikke er prosa. Selve kriteriene som er stipulert syntes jeg høres veldig fornuftige ut.

Mangfold er forresten vel og bra, men jeg sitter et stort spørsmålstegn ved hvorfor staten skal betale for at alle som har en "alternativ" mening skal få ytre den i en egen tidsskrift -- noe du indirekte skriver bør være tilfelle. Statsstøtte er og bør ikke være et krav alle har, men noe man gjør seg fortjent til.

Personlige meninger vil være en del av enhver avgjørelse som blir gjort noen gang av noen som helst. Jeg syntes forøvrig du kommer med rimelige grove og totalt ubegrunnede anklager når du insinuerer at det er en uvanlig personlig agenda bak avgjørelsen om å droppe statstøtte til disse tidsskriftene. Dette ser vi ingen bevis på i noen av kildene du henviser til, som forresten er fint utvalg av inhabile og fargede kilder. Kom gjerne med en redegjørelse på hvorfor vi skal kjøpe denne påstanden din.

Edit:

Vedr. selve emnet til tråden; "noen" må jo gjøre det. Kulturrådet høres ut som et passende valg.
Sist endret av nso; 23. april 2009 kl. 16:27.