View Single Post
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
"Endeløs og dødfødt"

At du i det hele tatt tror at noen med en alvorlig angstlidelse skal holde ut / helbredes av en dag med hjernedødt fysisk arbeid sier mer om innsikten din enn alt det andre du har skrevet.

Utdyp gjerne "kroppens nevrobiologiske mekanismer" istedenfor å benytte hersketeknikker.

"Medisinsk dop". Tulling. Forsøk å gi det rådet til noen med sterke angstlidelser. Det fremstår ekstremt tydelig at du ikke har et snev av peiling på hva du snakker om. Typisk nok kjenner du antakeligvis til ETT tilfelle innen vennekrets/familie og baserer utlegningen din på det.

Det er en betydelig forskjelll på lettere og tyngre psykiske lidelser, og din bastante uvitenhet bidrar kun til stigmatisering av alle som faktisk trenger sterke angstdempende for å fungere i hverdagen.

Du er en pårørende eller behandler. Empati er en flott egenskap for alle i din situasjon.
Vis hele sitatet...
Jeg synes du bør lese deg litt opp istedenfor å fortsette med denne jalla-argumentasjonen. Jeg forstår at du ikke vil høre på meg og det er forsåvidt helt ok, men dersom du leser deg litt opp, så har du ihvertfall en mulighet til sette deg litt mer inn i hva rusmidler er for noe og at de ikke er noe annet enn en kjemisk erstatning for de samme signalstoffene som kroppen kan produsere selv.

Man behandler ikke sterke psykiske lidelser med benzoer, ihvertfall ikke innen psykiatrien. Det finnes enkelte leger som har forskrevet store mengder til en del pasienter som etter en tids bruk har tatt sitt eget liv. Det har du antageligvis ikke fått med deg og det kan man heller ikke forvente fra en som selv bruker slike sløvende medikamenter.