View Single Post
Gjennom utdannelsen har jeg tatt Ritalin på eksamen mange ganger. Jeg er på ingen måte ”herdet” men har pleid å ta en 40 mg kapsel ca. 30 min før eksamen. Hadde som regel med en ekstra kapsel i backup og denne ble vanligvis inntatt når jeg følte jeg sto fast. Resultatet var alltid at den siste kapselen kicket inn etter eksamen, da vi var ute og drakk øl, og resulterte i at jeg måtte ta meg en runde for å roe meg litt.

Jeg blir kvikk, skjerpet og veldig konsentrert av stoffet, men får også en ganske kjip nedtur etterpå.

De første gangene jeg prøvde Ritalin var på videregående, hvor en kompis hadde fått dette for konsentrasjonsvansker. Vi var flere som fikk piller og ante ikke hvor alvorlig dette egentlig var. For moro skyld knuste vi gjerne 4x10 mg om gangen og sniffet det, for deretter å ha tidenes beste forelesning.

Vi ante ikke at dette er et middel som selges på gata og når jeg fortelle om dette i dag virker det helt sykt, da de fleste av oss har aldri rørt andre rusmidler enn alkohol og tobakk.

Man bør være forsiktig med dette, som med alle andre rusmidler. Jeg har aldri bygget noen toleranse for stoffet og derfor har det funket bra for meg som en oppkvikker når det virkelig gjelder.

Kjenner jeg skammer meg litt, men vet at det alltid har vært flere i salen som har puttet i seg de samme greiene på hver eneste eksamen.
Sist endret av Pope; 30. mai 2019 kl. 02:14.