View Single Post
Sitat av CheGabba Vis innlegg
Men sjansen for at du dør ved feks gå på en konsert, er minimal iforhold til Psykidelisk sopp.
Vis hele sitatet...
Nei, ikke nødvendigvis. Selv om man regner med tilfeller der det dreier seg om dødsfall som en indirekte følge av inntak av sopp og tilfeller der soppen har blitt inntatt ved en feiltakelse, kan man telle alle dokumterte dødsfall på en hånd. Uten å uttale meg for bastant vil jeg tro det er noen hundre dokumenterte dødsfall som følge av klemming/nedtråkking på konserter (samt en del som følge av bevisst vold). En del påkjøringer har det jo også vært. Nå har man jo ingen oversikt over hvor mange mennesker som har spist sopp og heller ikke over hvor mange som har gått på konsert, men jeg er selvfølgelig med på at det er langt flere som går på konsert. Alikevel synes jeg det er såpass store blindområder i regnestykket at det er litt raskt å si at risikoen for død er langt høyere ved inntak av sopp enn ved å gå på konsert. At sjangsen for å stryke med i begge tilfeller er lav, kan jeg dog være med på
Sist endret av felix_poker; 8. desember 2010 kl. 17:43.