View Single Post
Personlig tror jeg ikke det er snakk om mange år før marijuana blir mer og mer akseptert i store deler av den vestlige verden. Flere og flere stater i USA åpner opp for medisinsk marijuana, flere og flere politikere i mange land viser tendenser til å ville slutte The War on Drugs, og dersom Ron Paul vinner valget i USA vil den politiske holdningen til marijuana endres kraftig i USA. I tillegg til Kristiania er resten av Danmark på vei (har hvertfall startet på prosessen) til å legalisere det, og det er jo gjerne sånn at når USA gjør en ting, så følger den vestlige verden etter deres tendenser.
I tillegg er det snart vår generasjon som tar over som politikere, leger og forskere, og jeg tror vår generasjon generelt er mye mer åpen for hvertfall medisinsk bruk av marijuana enn det generasjonen som sitter med makten nå er. De er liksom Reagan-generasjonen, vokst opp med anti-hasj-propaganda og skremselsteorier, mens fler og fler av dagens "streite" ungdommer virker åpne for mulighetene marijuana kan tilby. Jeg tipper at om 10 år, kanskje 20, vil den generelle politiske holdningen til (hvertfall medisinsk) marijuana være mye mer positiv, og etter medisinsk marijuana, kommer spørsmålet om full legalisering.